RAMAZAN VE AZ BİRAZ ÖNCESİNİN GÜNCESİ :)

Çarşamba, Ağustos 07, 2013

Bu aralar neler yapmışım diye uzuuun uzuuun anlatamadım bir türlü. Ramazan'a ayına veda ederken hem Ramazan'da hem de biraz öncesinden başlayarak unutmadan hatıralarımı taze tutmak istiyorum. :) Sanırım blogumun en bol fotoğraflı yazısına imza atmaktayım şu an. :) Saydım 80 küsür taneciklermiş. Yani kaçan kaçabilir. :) Fotoğraftan fotoğrafa konularda, daldan dala atlayabilirim. :) 
Şimdiden Bayramımız mübarek olsun. Nice Ramazan'ın anlamını anladığımız Ramazan'lara inşallah. :)

Kayınpederim bir hafta bizdeydi. Çok güzel geçti,sadece düzenli yemek yapmak konusunda biraz zorlandım. Arada kaçamaklar yaptığımdan. :) Eşim de bir jest yapmak istemiş bana. Bu kuşlu,kafesli çay takımından almış. Çok mu acımasızım bilmiyorum ama. Şu ana kadar bana aldığı ve frekansı tutturduğu en iyi hediyelerden biri. Beğenmezsem söylerim çünkü. Çoğu zaman da beraber seçeriz bu durumdan dolayı. :) 
Bu sıcak havalarda henüz Ramazan ayına girmemişken, bir hata edip öğlen sıcağında market alışverişine gitmiştim. Ağaç altlarında verdiğim moladan. :)
Kayınpederim ve Murat abi bizdeyken. :)
Sulu köfte ve köfte için önceden hazırlık yaparken. Genelde önceden hazırlar buzluğa atar,sonra hooop diye kolayca hazırlarım yemeğimi. :)
Deneme 1-2-3 durumu çerçevemle. :)
İg'de herkes bebekleğini paylaşınca bende duramadım. :)
Ojesiz,çantasız ve ekmeksiz asla! :D
Yoğun kitap okuma günlerime şükür geri döndüm. Özlemişim. Turgay Güler'in Sır Küpü'nü yirmi dört saatte bitirdim. :)
Bu da yine kayınpederim ve Kadir bizde kahvaltıdayken hazırladığım bir sofra. :)
Haftasonu canımız sıkılınca kendimizi sahile attık. Termos,çay biraz da abur cuburla keyif yaptık. :)
English Home'a uğramazsam olmaz. :)
Mentalist'in 5.sezonunu bitirdim. Off diyorum kesinlikle izlenilmesi gereken bir dizi. Dexter'dan sonra favorim. Zaten onun da yeni bölümlerini heyecanla bekliyoruz. Son sezon diye de üzülmüyor değilim ama neyse The Killing'te çok güzel. :D
Eee tek başına kahvaltı yapmayı çekilir kılmak gerek. :)
Sıcak yaz günlerinin menüsü; çorba,bulgur pilavı,cacık ve karpuz. Çok severim. :)
Beyaz pardesüme renk katmak için pembe bir kemer diktim. Ayrıntılı dikimini blogda paylaşıcam fakat pardesüdeki halini resimlemeye fırsat bulamadığım için şu an beklemede. :)
Ramazan'a girmeden sil,süpür,toz al işlemlerini halledip; bir de ütü yapayım dedim. Ama bir bu kadar daha 2 tur ütü yaptım. Boş yere çırpınmamam lazım. Bu ev işi bitmez. :S

Annemlerden dönüşte, biraz deniz havası almak biraz da dolaşmak için Eminönü'ne öyle bir uğramıştık. Cumartesi olduğu için çoğu dükkan da kapalıydı. Gezdiğimiz yanımıza kar kalmıştı. :)
Aradığım puantiyeli kurdelaları sonunda buldum. Zaten blogda herşeye kurdela bağlamış olduğumdan bu vahim durumu önceden de farketmişsinizdir. Ayşe Meyra'nın bebek battaniyesi için gereken kelebekleri Kübüli'ye kestirdim. Zaman alan bir iş sonuçta. :)
Ramazan'a girmeden son kahvaltımız. :)
Kelebeklerin antenlerini de zigzag geçip sağlamlaştırdım. :)
Ramazan'da zor olur taşımak diye. Marketi bizim eve taşıdık diyebilirim. Bunlar dolaba sığmayanlardı. :D
Ramazan'ın 3. günü annem,babam ve erkek kardeşim Rize'ye gidecekti.Gitmeden önce hep beraber toplanalım istedim. 1. günümüz böyle keyifli geçti. Önceki akşamdan soframı hazırladım. Yemek hazırlıklarımı da yaptıktan sonra hiç zorlanmadım. :)
Ramazan'da her gün ama her gün tost yiyen eşime benden selam olsun. Bende çareyi bütün hepsini önceden hazırlayıp 4-5 gün boyunca stokları tüketmekte buldum. :)
Annemlere hazırladığım güveç. :)
Annemler gittikten sonra da artan yemekler sayesinde ertesi gün sırf dinlendim. Ki bu Ramazan'da inanılmaz bir halsizlik vardı üstümde. 
Zaten tüketemediğimiz için de pek çeşit yapmadım. 
Sulu yemek varsa çorba yapmadım. Çorba varsa sulu yemek yapmadım. :)
Evin Restorant'ın yemeklerini pek sevdiğimizden kaçamaklarımız da oldu. :)
Sahura kadar hiç uyumadım boş ta durmadım. :)
Bol bol salata yaptım pilav yaptığım günler. :) 
Süt ile hurmanın tok tuttuğunu öğrenince sahur soframa ekledim. :)
Eşimin en sevdiği yemeklerden başı çeken Bezelye. Çok şaşırmıştım hala da şaşırırım ara ara. :)
Patlamış mısır kasem hiç asli görevini göremedi. Çünkü kıtır kıtır sesinden dolayı film izlerken değil sohbet ortamlarında,kalabalıkta mısır patlatırım ben. :) Hiç te öyle bir ortam olmayınca meyveliğe dönüştü. :)
Eee sahurlar bitmez. :)
Turşu da yedim ben bolca bu sahurlarda. Susatmadı ama bol su içtiğimden olabilir. :)
Yemek hazırlamak istemediğimde pide yardımıma koştu. Yanına bir çorba hazır sofra. :)
Geceden sulu köfte hazırlığı yaptım sonraki güne. :) 
Fiyonklanan tepsimle siftahı açtım. :)
Kepekli tosta geçiş yaptım. :)
Özge'yle pazar buluşmamızdan bu resim. Kendime de başka bir tepsi almıştım. :)

Benim gibi sipariş listesi veren var mıdır bilmiyorum. :D
Tosta devam,11 ay tost aramayacağıma eminim neredeyse. :)
Sulu köftenin köfteleri azıcık büyük olmuş sanki. :D
Yeni alınan ciciler acilen kullanılır. Tepsim pazardan. :)
Uzun zaman tost yiyince duruma çareler aramaya başladım. Simitten ve açmadan tost yaptım,yanına da kahvaltılık eki yaptım. :)

Mısır Unlu Çıtır Tavuk yaptığım günden. Olsa da yesem şimdi. :)
Burada neredeyse yarılamışız Ramazan'ı,14.gündeymişiz. Gerçekten zaman çok çabuk geçiyor. 
Birşeyler yapmaya başlamadan hemen öncesi. :)
Ramazan ayında zaten bozuk olan uyku düzenim iyice kendinden geçti. Sahura kadar uyumadım,uyanamam diye. Bu sefer uykum kaçtı. 8-9'lara  kadar uyuyamadım. Sonra uyudum namaz aralarıyla 3'lere kadar. Allak bullak oldum anlayacağınız.
O günlerden birinde hazır uyumadım bari yemekleri de yapıp yatayım dedim. Çorba,pilav ve karnıyarık pişirdim. 
Meğersem pirincin altını kısıkta açık unutmuşum. Eşim eve gelince farketmiş. Şükür yangın birşey çıkmadı da öyle atlattık. :) Üzerine bir bardak sıcak çay içtik. :)
Ertesi gün yeniden pilav yapıp;o günün menüsünü tamamladım. :) Çok severiz biz karnıyarığı. :)
Evian Me furyasına bizde katıldık. Üsttekiler benim bebelerim,alttakiler Recep'in. :)
Sahurdan . :)
2 sene 5 ay olmuş biz evleneli geçen günleri yad ederken. :)
İftarda canım fena şekilde patates haşlaması çekmişken. Bir soğan ve azıcık yağ ilavesi ile süper bir şey oluyor. :)
Buzdolabını altüst ettiğim bir günden. En zaman alan işlerden biri kanımca buzdolabı temizlemek. 
Bu sıcak günlerde soğuk birşeyler hayal edebilmek içindi. :)
Ertesi gün Evin'de aldık soluğu. :) 
Sosyete Pazarı'ının buradaki küçük bir avm'ye geleceğini söylemişti komşumuzun kızı. Gittik Rahile Yenge'yle,fakat bizim normal pazarda daha çok çeşit vardır herhalde. Hiç birşey yoktu,sıcakta yorulduğumuz bi de havlular kar kaldı yanımıza. Tabaklar marketten. :)
Dediğim gibi kolaya kaçtım bu Ramazan. Çevirme tavuk,pilav,çorba ve salata yetti arttı bile bize. İsraf ta etmedik hiç. :)
Yine Recep'e tost bana palyaço tabağı. Onun gözler yarı kapalı. :D
Hobi odam için aldığım halım. Pek sevdim kendilerini,oturma odasına ihraç edebilirim. :)
Bulgur,cacık gününden. :)
Dolu hali. :)
Eminönü'ne gitmeden önceki sahurum. Bolca yemeye çalıştım. :) Ama su içseymişim keşke daha fazla, öldüm susuzluktan. İftara 10 dakika kala bardaklara su doldururken yanlışlıkla buz gibi yarım bardak suyu içitim. Pek te güzeldi. :D
Eve gelince radyomu hemen geçici köşesine koydum. Arkadaşı mutfak terazisini bulunca raf yapıcam ben onlara. :)
Sonunda 3 idiots'u izledim. Çok beğendim. Hem keyifli hem de anafikiri dolu dolu bir film. Onunla beraber, Muhteşem Oz Büyücüsü,Hansel ve Gratel Cadı Avı ve Devler Ülkesi'ni izleyip yine sabahladım. :S
Mevsimin son çileklerinden bir pasta yapayım dedim. Dr.Oetker'in pandispanya karışımını denedim. İlk defa rulo pasta yaptım. İnce olur diye kağıdı kıvırıp o şekilde fırınladım karışımı ama gerek yokmuş ince olması daha iyiymiş. Tavsiye ederim pandispanya kekim yumuşacıktı. :) Kreması için uydurmasyon birşey denedim. Bir paket vanilyalı crem ole'ye bir paket toz krem şanti kattım. Çırptım,sürdüm. Bu kadara hazırdı. :)
Dün akşam Recep'in canı kızartma çekmiş. Pilav,çorba,köfte ve kızartma eşliğinde yaptık evdeki son iftarımızı. Bugün de Evin'e gideriz bir aksilik çıkmazsa. :) 
Rulo pastamın uçlarından iki dilim alıp komşumuza götürdüm. Paylaşmak güzeldir.Umarım beğenmişlerdir. :) Bugünkü iftar hariç bugüne kadar böylee bişeyler olmuş,başımızdan geçmiş. Hoşçakalın efem. Ben biraz uyuyayım. :)


You Might Also Like

8 yorum

  1. Canım keyifle okudum :) İftara 10 dk kala içtiğin suya çok güldüm :D Normalde dalgın biri olmama rağmen bu yıl o hataları hiç yapmadım :)

    YanıtlaSil
  2. keyifle okudum, yine dopdolu bir post olmuş canım.
    iyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
  3. Esracığım ramazan bitti ama ben hala uyuyamıyorum sen gibi.Çok eğlenerek okudum bu yayınını her şey o kadar içten ve samimi ki!Pardösüne yaptığım kemer ayrıca çok hoş.Vee o harika sofraların.Ellerin dert görmesin.Sana da iyi bayramlar canım
    m.Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  4. Blogun çok güzelmiş Esra.. Çok güzel hazırlamışsın sofralarını, hiç de üşenmemişsin :) Ben üç aylık evli olmama rağmen bazen üşeniyorum :)
    Bu arada blog dünyasında yeniyim, seni blogumda görmekten mutluluk duyarım

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar meslektaşım;
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    277. takipçin benim. Ben de anaokulu öğretmeniyim :)
    Bana da gelirsen sevinirim :)
    İyi Bayramlar
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
  6. maşallah becerikli esram :) sofraların harika A.101 bardaklarından bende aldım ikoncan oldu artık diyorum ;) bende yeni blogger ama tecrübesiz beklerim bende :)

    YanıtlaSil
  7. @Famelika Sevindim canım. :) Bende ortaokula giderken Ramazan'da tabağa baklava doldururken unutarak bir taneyi hüpletmiştim. :D Yani bu ikinci vukuatım. :)
    @Evim Benim Atölyem Teşekkür ederim canım.Senin de geçmiş bayramın mübarek olsun. :)
    @white glaze Hoşgeldin aramıza o zaman. :)
    @Rabia Çelik Ben uyku düzenimi ele aldım geç yatsamda 10 da kalkıyorum. Diyete bile başladım. :) Güzel sözlerin için çokçok teşekkür ederim. :*
    @Evrem Hayal Aaa hiç üşenmem.Bir üşenme ihtisasım var o da silip,süpürmek evi. :D Geri kalan şeyler zorlamaz hele de sofra hazırlamak en sevdiklerimden. :)
    @Nazlı Dünyam Bizimkiler A101 indiriminden değil maalesef. Hatta o indirimden hiç bişey alamadım.Canım Özge'm servis kaşıklarından aldı bana da eksik kalmadım şükür. :)

    YanıtlaSil
  8. eşin ve sen nerelisiniz canım ellerine saglık bu arada hepsı ayrı guzel :)

    YanıtlaSil