EMİNÖNÜ; OLSAN BİZİM EVİN ÖNÜ :)

Salı, Ağustos 06, 2013

Geçtiğimiz Cuma günü Eminönü'ne gittik kardeşimin yakında aramıza katılacak bebeği için ön hazırlık yapmaya. Bizi oyalayacak önceden almamız gereken küçük ayrıntıları almaya. :) Hazır şeylere pek yönelmek adetim değildir. Bütün ayrıntıları ben planladım,Kübüli'mde beğenince sadece fiyat araştırması yapıp almak kaldı geriye. :) Ki onları bile önceden yapmıştım. İki sayfalık bir not tutmuştum ki; gidenlere tavsiye ederim. :) Gideceğimiz hanlarda bakacağımız şeyler ve fiyat varyasyonlarını not ettim. Çünkü Eminönü esnafının müşteriye Eyvallah'ı yok 1,2.side toptancıyız diyip pazarlığın önünü kestikleri için çoğu zaman bildiğimiz yerlerden daha pahalıya gelebiliyor alışveriniz benden söylemesi. :) Haa derseniz ki; ''Bu kadar ince hesap mı yaparsın hep''. Gerçekten çok zordur ama bir ürünü daha uyguna alırım diye gittiğim yerden daha kabarık bir hesapla çıkmak hoşuma gitmez sadece,ki çoğumuz için de bu durum aynıdır sanırım. :)

Öncelikle Şark Han'a gittik. İlk defa arka kapısından girdim. Türk Telekom binasının etrafından sol-sağ-sol  yapınca gidiliyormuş. :)  İyi oldu öğrendiğim daha kestirme bir yol gibi geldi bana.En azından oruç oruç yokuş tırmanmadık. :) Biz hana girdiğimizde Cuma namazı saatiydi. Girdiğimiz katta bulunan küçük bir restoranda namazın kılınmasını bekledik.Çok ta iyi oldu. Dinlendik.Oruçken böyle işlere girişmemenizi de öneririm. Felaket yoruldum hala kendime gelebilmiş değilim.Ki fazla bir yerde oyalanmamamıza rağmen. (Boş otopark bulamayıp, SultanAhmet tarafına park edip arabayı,oralardan yürümemizi hiç katmıyorum bu duruma.Düşündükçe sinirleniyorum. :D (ücretli otopark) ) 
Gelelim Şark Han'da bulunan cicilere. Güzel şeyler vardı. Elimden gediğince fotoğraflamaya çalıştım. :)


Kına geceleri için tef vs,baby shower'lar için süs ve hediyelikler boldu. 
Gangam olmazsa olmazımız zaten. :P

Bu yelpazelerin siyahından anneme,bana ve Kübüli'ye 5'er  liraya aldık. :)
Çatal kaşık takımını da 10 liraya Ayşe Meyra'mız için aldık. :)
Çok güzel kapaklı kahvaltılıklar vardı. Fakat ben mutfak limitimi epey doldurduğum için uzaktan uzaktan bakmayı tercih ettim. :)
Bu kırmızı soğan-patates-sarımsak kutularını çok sevdim. Takım fiyatı 120 ya da 140 lira gibi birşeydi. Her halükarda pahalı geldi ve sarımsak kutusu küçük olsun da diğerlerini niye eşit boy yapmamışlar anlam veremedim. :)
Baharatlık çeşitlerini gerçekten beğendim. Ortadaki çay kahve şeker kavanozları da Bernardo'nun serisinin aynısı mı tam emin olamadım. :) 
Evett bu balerinli takım çok hoşuma gitti. Mutfağımda kırmızı değil de pembe renk tercih etseydim. Baharatlık takımını kesin alırdım. :)
Yumurtalığı bile vardı.:) 
Heryerde bu tepsiyi ara, sonra bulama başka al. Sonra da karşına çıksın! Tepsimi ortadan kaldırabilirsem seni alırım ki ben. :) Şaka bi yana onu bir şekilde hallederdim de çıkışta almayı unuttum. Aklım oralarda hala. :)
Şark Han'a gitme sebebim bu ahşap radyo'dan almaktı. Ki aldım da ama ilk resimdeki küçük modelini tercih ettim. Çünkü pilli. Bu sadece elektrikle çalışıyor. Ben genel olarak mutfakta kullanmak istediğim için pilli olsun istedim.Bi de priz mi arayayım değil mi? :) Pazarlıkla benimkini 30'a aldık. 40 demişti. Büyüğüne de 90 demişti,75'e veriyordu. Ve Eminönü'nde pazarlık yapabildiğimiz tek dükkandı. :)
Çıkışta asansörden çektiğim bir resim. Ki çok az resim çekebildim. Büyük bir han bu Şark Han. :)
Sonrasında Kuru Kahveci Mehmet Efendi'nin bulunduğu sokağa saptık. İlk dükkanlara fiyat almaya girin ama sona doğru fiyatlarda düşme oluyor haberiniz olsun. Fakat model ve fiyat kıyaslaması yapabilmek için ilk dükkanları da es geçmeyin girin derim. :)
Biz o sokağı takip ederek soldan ikinci sokağa saptık. Sağdaki Yavuz süs eşyalarına girdik. Tül,kapı süsü için aksesuar,hediyelikler çoğu şeyimizi oradan bulup aldık. :)
Çeşit olarak ta epey tatmin ediciydi.:)
Bununla ne hediye edilebilir düşünmedim ama modeli hoşumuza gitti. :)
Bebiş için aldıklarımızı ayrıntılı olarak aramıza geldikten sonra resimleyip paylaşıcam. Şimdilik süpriz! :) 
Bu arada Unkapanı'nda bulunan Haşim İşcan Alt Geçidi'ne de gittik bebek arabası almaya. Fakat istediğimiz modeli bulamadık. Bir yerde bulduk orada da rengi yoktu. Çeşit çok ama kaliteli birşey almak için çok sınırlı ürünler vardı sanki. Sunny Baby'nin travel sistem bebek arabalarından kullananlar varsa yorum da bekleriz. :)
Sen başka ne aldın?derseniz. :) Arada derede iki peçete,cam çay kaşığı,şansıma mı nedir son kalan 2'şer tane yuvarlak ve dikdörtgen amerikan servisi olarak kullanılmak üzere plastik örtü,bir de puantiyeli cupcake kalıbı. Pembeler kardeşimden,bölüştük çeşit olsun diye. :) 100'lüsü 10 liraydı onlarında. :)

Daha önce Eminönü'yle ilgili yaptığım yazılara da göz atmak isterseniz  buraya, buraya ve buraya tıklayabilirsiniz. :)

You Might Also Like

21 yorum

  1. Yakın zamanda ben de gittim, kesinlikle tavsiye etmiyorum oruçluyken gidilmesini :)
    Ama o aşkla iyi geziliyor :)
    Aldıkların çok güzel, sürprizleri de beklemedeyim ;)

    YanıtlaSil
  2. ahh çok özlemişim oraları..bebek için havuzlu handa çok güzel bir yer tavsiye ederim ben ordan yapmıştım alışverişimi..ne güzel heyecanlar onlar:)bloğuma beklerim bu arada:)

    YanıtlaSil
  3. :( son fotoğrafla ben şuan yıkıldım,o amerikan servisleri hani kaneviçi işli gibi dantel gibi duranlar mı?

    YanıtlaSil
  4. Şark Han'ı duymuşluğum var ama hiç içine girmedim sanırım. Ramazan bir bitsin hayırlısıyla, Eminönü seferlerim başlayacak inşallah:) Bebeğiniz sağ salim aramıza katılır inşallah. Aldıklarınız da pek güzelmiş;)

    YanıtlaSil
  5. süper bi yazı olmuş, bir nefeste okudum inan :) o ben geldim keselerine lavanta konulabilir, nedense şimdi aklıma geldi emzik konulabilir, oldukça da keyifli olur :D

    ahşap radyondan memnun musun? Çekiyor mu güzel? Anneme almak istiyorum ben de ama eminönü hiç aklıma gelmemişti :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. iyi günlerde kullanın Eminönü'nü çok özlemişim:)

    YanıtlaSil
  7. eminönünde gez gez bitmiyor..bende gideli 15 gün oldu galiba..bebişle ilgili hazırlayacaklarınızı merakla beklemekteyim..

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel çok cici şeyler almışsın beğendim gerçekten hemen benimde gidesim geldi :) Gittiğin hana bende giricem kesinlikle görgüklerimden sonra :)

    Bende bloguma beklerim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. @Müstakbel Eşim Evet yine de bişeyler bulurum,buldum heyecanıyla iyi geziliyor ama susuzluktan ve yorgunluktan bayıldım. :) Hazırladıktan sonra bebişimizle birlikte inşallah. :)
    @üsvet Teşekkürler.Bizde Havuzlu Han'a gidicez. Kuzenim çok cicili bicili 5'li takımlar almış. :)
    @serpil pustu Evet onlar. Neden üzüldünüz ki? Onları gerçek kaneviçe işli mi sanıyordunuz? :)
    @beyza aydin baser En güzel hanlardan birini es geçmişsiniz. Bir de klima var bu havalarda tam gezilmelik olan hanlardan Eminönü'nde. :) Teşekkürler biz de merakla bekliyoruz bebişi. :)

    YanıtlaSil
  10. @esra Evet üzerinde pek düşünmedik o an ama kesin güzel birşeylerde kullanılır o kesecikler. :)
    Radyoma da gelince annemler Ümraniye Merkez'de orada çok çok güzel çekiyordu. Ben Kocaeli'deyim fena çekmiyor tahminimden iyi yani. :) Çamlıca'nın eteğinde olduğumuz için annemlerdeyken çook çok güzel çekmesi gayet normal. :) Beğenmene de sevindim yazıyı. Umarım merak gidermiş,faydalı olmuştur. :D
    @Kocam Bana Topaç Der Evet gitmeyince özleniyor,gidince bunaltıyor zaman zaman. :)

    YanıtlaSil
  11. @ilkmuh İnşallah Eylül ayında paylaşıcam. Güzel birşeyler planladık. Umarım istediğimiz gibi olur. :)
    @Büşranın Günlüğü Dimi uğranılmayacak gibi değil. :) İstediklerini bulursun inşallah. Tabi geliyorum birazdan. :)

    YanıtlaSil
  12. :)yok esracım,çooook beğeniyorum fakat bizim buralarda yok malesef.hala satılıyo olduğunu görünce ulaşamıycağım için bi kez daha üzüldüm

    YanıtlaSil
  13. @serpil pustu instagram'da da bulamayanlar vardı biraz değişik bir modeli Tekzen'de satılıyor. İnternet sitesinde satılıyor mu bilmiyorum ama ben onu da beğenmiştim gidince alıcam hatta. Bulunduğunuz şehirde Tekzen var mı acaba? :)

    YanıtlaSil
  14. merhaba, aldıklarınızı güle güle kullanın. hepsi çok güzel. bende bu ara bu amerikan servislerine taktım.plastik örtüleri eminönünde şark handan mı aldınız? eşime sipariş vereceğim de:)

    YanıtlaSil
  15. @pervin Teşekkürler :) Hayır Şark Han'dan almadım. Mısır Çarşının çıkış kapısından sanırım B kapısının çıkışında karşıdaki sokağın sol tarafında duvarda plastik örtüler var. Dükkanı içeride ama satıcı başında duruyor yine de. Hemen ilgilenirler. :) ( Evde olmadığım için geç dönebildim. )

    YanıtlaSil
  16. yanıt için çok teşekkürler. umarım yakında amerikan servislerime kavuşurum :))

    YanıtlaSil
  17. @pervin İnşallah. Çok yakışıyolar her sofraya,artı plastik olduğundan çok kullanışlılar. :)

    YanıtlaSil
  18. aynen öyle. hem sofralarda hem de yatak odası vs.gibi yerlerde de çok hoş görünüyorlar. bir de zahmet olmazsa fiyatı ne kadardı? beyleri alışverişe gönderirken her türlü bilgiyi vermek gerekiyor :)

    YanıtlaSil
  19. @pervin Evet beyaz yatak odalarında çok hoş duruyor. :) Fiyatı 2,5 liraydı örtülerin. Yuvarlak ve dikdörtgenleri aynı fiyattı. :)

    YanıtlaSil
  20. çok zahmet verdim. bilgiler için çooook teşekkür ederim. sevgiler

    YanıtlaSil
  21. @perin ne demek yardımcı olabildiysem ne mutlu. :)

    YanıtlaSil