EZOGELİN ÇORBASINI BEN ÇOK SEVERİM Kİ :)

Pazar, Temmuz 28, 2013

Ezogelin çorbası bizim evde pek pişirilen bir çorba değildi. Restorantlarda yiye yiye mercimek çorbasının bendeki saltanatını yerinden oynattı. En sevdiğim üçlü sıralamasına girdi. Ezogelin,mercimek, ve domatesli şehriye. :)
Son zamanlarda hazır çorbayı hiç kullanmamaya başladım ki hedeflediğim birşeydi zaten :)Arada bir sıkışınca tel şehriyeli tavuk çorbasına el atabiliyorum tabi. :)
Hemen tarife geçiyorum.
Bir orta boy soğan ve 3-4 diş sarımsağı rondodan geçiriyoruz. (Bu Tupper'ın Süper Şef'inden pek memnunum.Hep elimin altında.:)
2 yemek kaşığı tereyağ/margarini eritip soğanımızı iyice eriyene kadar kavuruyoruz.
Yarım su bardağı mercimek,yarım çay bardağı bulgur ve çeyrek çay bardağı pirinci,
yıkıyor,kullanıma hazır hale getiriyoruz. Tabi çok yoğun kıvamlı olmasın isterseniz pirinç ve bulgur da yarı yarıya bir azaltma yapabilirsiniz. 
Kavurduğumuz soğanlara yedi bardak sıcak su ilave edip; yıkadığımız pirinç,mercimek ve bulgurumuzu katıyor,yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. (tuzumuzu bu arada katabiliriz isteğimize göre)
Meyanesi için daha büyük bir tencereye 2 kaşık sıvıyağımızı ekleyip;2,5 kaşık unu kavuruyoruz.Kavurduğumuz una 1 yemek kaşığı salçamızı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. 
Birer tatlı kaşığı nane ve pul biberi de ekledikten sonra 2 su bardağı sıcak suyumuzu yavaşça karıştırarak ilave ediyoruz. Bir kaç dakika kaynattıktan sonra çorbamızın meyanesi hazır. :)
Pişen çorbamızı meyanemize karıştırıp bir taşım kaynatıyoruz. 
Bu güzel Ramazan günlerinde ve diğer günlerde afiyetle tüketiyoruz. :)

You Might Also Like

5 yorum

  1. ellerinize sağlık,çok güzel anlatmışsınız...

    YanıtlaSil
  2. Sanki yemek yapmayı hiç bilmeyen birine tarif ediyorsun :) Ve şahsen bu çok çok güzel oluyor :) En azından benim için :)

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık bende severim:)

    YanıtlaSil
  4. @Kocam bana topaç der Çok teşekkür ederim. :)
    @Bir Öyle Bir Böyle Ben yeni evlendiğimde pirinç pilavı yapmayı bilmiyordum. Netten arayıp net bir tarif bulamadım,herkes bilen birine anlatır gibi tarif vermiş. Ondan dolayı net anlatmaya dikkat ediyorum. Hiç mutfağa girmemiş birine tuzu hatırlatmazsanız onu bile unutabilir ki ben de öyleydim. :)
    @SeriousLily Teşekkürler çok doyurucu bir çorbadır. :)

    YanıtlaSil
  5. bugün denemeye kalktım bu çorbayı :) Şu an ocakta :) Çok merak ediyorum tadını :)

    YanıtlaSil