ÇITIR ÇITIR MISIR UNLU TAVUK! :)

Pazartesi, Temmuz 22, 2013

Sanırım evlendikten sonra mutfakta geçirdiğim zamanlar da birşeyleri hazırlamak değil de; ne hazırlayacağımı bilmek,bulabilmek daha çok vaktimi almıştır. Hem yaz hem Ramazan bir arada olunca; ağır olmayan ama lezzetli olan, lezzetli olduğu kadar da pratik olan yiyeceklerin arayışına girdim. :) 
Kfc'nin bütün tavukvari ürünlerini severek tüketiyordum ki; hayvan haklarına aykırı olduğu gerekçesiyle tavukları Türkiye'de bile islami koşullara uygun kesmediklerini öğrenince pek tabi bu alışkanlığımı bıraktım. Haberiniz yoksa eğer gazetelerde bile yayın yapmışlar. Küçük bir google araştırması ile haberdar olabilirsiniz.

Eee durum buyken bende Cahide&Jibek'te bu tarifi bulmuşken hemen denemek istedim. :) Tarif pane harcıyla da denenebilir kanımca fakat bu haliyle denemenizi mutlaka tavsiye ederim. :) 
Ben tarifte zeytinyağı yerine ayçiçek yağı kullanıp, bir de baharatlarda bir eksiklik yaptım damak tadıma uyması için. 
İki göğüs fileto'yu kuşbaşı doğrayıp,çeyrek çay bardağı süt,çeyrek çay bardağı sıvıyağ, tuz,kekik,kimyon,kırmızı biber,çok az da karabiber ile karıştırıp dolapta dinlenmeye bıraktım. 
Altı yemek kaşığı mısır unu, 2 yemek kaşığı nişasta ve 1 yemek kaşığı tuz ile  karıştırıp; dolapta beklettiğim kuşbaşı tavuklara buladım. 
İki bölüm halinde yarım bardak sıvıyağ ile soteledim. (Çevirebilmek için. :)
Sonrasında pişirdiklerimin hepsini tencerede topladım. 
Pilavla beraber servis ettim.Gerçekten çok beğendik. Artık ''Bugün ne pişirsem?'' listemin keyifle başındasın arkadaş. Göğüs etini yavan bulduğumdan dolayı sevmeyengillerdenim. Bu şekilde keyifle tüketilebilir. 
Bu arada Ramazan'da çok çeşit yapmıyorum. Sulu yemek varsa çorba yapmıyorum. Çorba varsa sulu yemek. Çünkü yiyemiyoruz,israf oluyor. Hatta salata varsa kavun/karpuz servis etmiyorum.Kavun/ karpuz varsa salata hazırlamıyorum. İki kişilik ailemizde ancak bu kadaaar tüketebiliyoruz biz. :)
Bugünün menüsü merak edenler olursa fikir vermek adına; Şehriyeli Domates Çorbası, Mısır Unlu Tavuk,Pilav,Kavun. Herkese hayırlı Ramazanlar. :)

You Might Also Like

13 yorum

  1. kfc hakkında bilgim yoktu bir kez yemiştim ama nedense tedirgin yemiştim o zaman bundan sonra yenilmicekler listesinde kesinlikle ! buu tarifte en kısa zamanda denenecek inşallah efem :)

    YanıtlaSil
  2. @Özge'nin Renkleri Buralarda yok bende İstanbul'a gittiğimde genelde uğrar yerdim.Olmadı eve söylerdik.Öğrenince bende çok şaşırdım. Bildiklerimizden sorumluyuz ne de olsa. Ne kadar çok kişi bilirse o kadar iyi aslında. :) Umarım beğenilir efem. :) :*

    YanıtlaSil
  3. bizde de aynı durum söz konusu..iftara kadar herşeyi yiyecekmiş gibi geliyor insana ama iftar olunca da bir anda tıkanıyorsun :)
    tavuk da kfc dekilerden daha güzel görünüyor :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. @yasoland Geçen yıldan idmanlı olduğumdan ufak tefek birşeylerle geçiştiriyorum canımın çektiklerini. :) Güzel yorumun ve beğenin için çok teşekkür ederim. :) :*

    YanıtlaSil
  5. Denenecek tarifler listeme aldım, :) yalnız bir şey soracağım tavukların içi tam olarak pişiyor mu :)

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık çok güzel bir tarif hemen denenmeli:)

    YanıtlaSil
  7. Kfc nin ürettiği tavukları görmüştüm de inanılmaz şok olmuştum. Çok dikkat etmek lazım yediklerimize. İyi ki paylaşmışsın bu tarifi, Cahide Hanımın sitesinde gözümden kaçmış. Deneyeceğim en kısa zamanda...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. @Bir Öyle Bir Böyle Evet içleri pişiyor,yalnız çevirebilmek için iki tarafı da güzel pişsin diye.Tavukları ikiye ayırıp o şekilde pişirdim. :)
    @Kocam Bana Topaç Der Teşekkür ederim,yorumunuzu merak ederim. :)
    @Esra Şimdiden afiyet olsun o zaman. :) Umarım beğenirsiniz. :)

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim :) Çok yardımcı oldunuz :) Ramazan biter bitmez deneyip yazarım size :)

    YanıtlaSil
  10. @Bir Öyle Bir Böyle Ne demek her zaman. :) Meraktayım o zaman. :)

    YanıtlaSil
  11. Bunu uzun süre önce görmüştüm ve kaydetmiştim o zaman yorum yazma gibi bir seçeneğim yoktu şimdi yazabiliyorum çok güzel bir tarif ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. @Neşeli Peri Teşekkür ederim her zaman beklerim. :)

    YanıtlaSil
  13. Esracım merhaba,
    blog alemine yeni katıldım ve senin bloğunu severek takip ediyorum.Bu tavukları da denedim çok beyendim. Paylaşımların için teşekkürler.

    YanıtlaSil