16 Mart 2013 Cumartesi

ACEMİDEN SEHPALARA PEÇETE TRANSFERİ! ;)

Gönderen eesraaanınblogsesi zaman: Cumartesi, Mart 16, 2013
Sayemde vukuattan vukuata koşan sehpalar en son yuvalarına koşunca bende bir cesaret peçete transferine el attım. Tabi önceki hatalarıma istinaden binbir video izledikten sonra. :)

Öncelikle hata üstüne hata yaptığım sehpalarımda neler yapmışım onu anlatmak isterim. :)
Zaten sehpaların bize gelişinde başlamıştı herşey. Ev mobilyalarını alırken tamamen beyazını sipariş etmiştik fakat bu renk göndermişlerdi. Eşyalar gelip paralar teslim olunca ık-mık ettiler. Sehpa da bu haliyle bizde kaldı. Geçenlerde canım sıkıldı birşey yapmak istedim. :) Hiç araştırmadan gittim nalbura ahşap kaplama neyle tutar diye sordum.
   Yağlı boyayı önerince aldığım gibi eve geldim. Başladım boyamaya. Darbe izleri mi kaldı dersiniz,dokununca parmak,tırnak  izi mi kaldı dersiniz,fırça kılı vs. Olmadı. :)Sonrasında Cihan'ın Bahçesi blogunun sahibi Cihan Abla'ya da sorup öğrendiğim gibi bu işlerin boyası genel olarak akrilik su bazlı boyalar. :)
    Sonra sırasıyla kağıt zımpara,sünger zımpara,spatula ve boya sökücü ile boyayı sökmeye çalıştık ama ne      mümkün. (: 

Öyle marangoza götürürüz diye kaldırdık bir kenara. Araba olmadığı için 2-3 ay bekledi. Halbuki peçete transferi için gereken tüm hazırlıklarımı yapmıştım. :) Bizimkiler gelince marangoza götürdüler. Üst kısmı kestirip, aynı ölçülerde yeni tabakalar sipariş ettiler. Eşim de gelen plakaları taktı. 
Ben de bunca olanlara rağmen peçete transfer işlemini uyguladım. Hem de ilk defa yine. :) Yapmak isteyen olursa herkes tanıyordur belki ama paylaşayım peçeteler Ikea'dan.
Gereken malzemeler; vernik,peçete transfer tutkalı,fırça. Aslında peçete transferi yapmak için yelpaze şeklinde fırçalar var. Fakat ben alıp anahtar askılığı boyarken onu da kullanıp temizlemeyi unutunca; kaskatı kesildi. :) Malzemelere ek olarak bir de transfer için seçtiğimiz peçete.Sadece desenin olduğu tek kat olmak şartıyla.Acemilik ben unutup ilkinde 3 katıyla yapıştırmaya çalıştım da. :)
İnternetten araştırdığımda peçeteyi yapıştıracağımız her yere peçete tutkalını sürüp üstüne peçeteyi yerleştirdikten sonra bir kat daha sürülmesi gerektiği yazıyordu bazı sitelerde. Fakat peçeteyi yapıştırırken peçete ıslandığından dolayı azıcık büyüyebiliyor. Ondan dolayı ben ilk yapıştırmaya başladığım yerlerde hafifçe altından sürüp peçeteyi tutturduktan sonra üstünden sürerek yapıştırdım.Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir. :)
Peçeteleri yapıştırdıktan sonra kurumaya bırakıp;
iki kat vernikledim. Sprey vernik tavsiye etmiyorum bu noktada. Ya acemiliğimden ya da sadece peçete tutkalı olan kısmı verniklemek istediğimden dolayı bir türlü istediğim verimi alamadım. :) Bende bir kaba sprey vernikten sıkıp o şekilde vernikledim. :)
Sonra da izlemeye doyamadım. Çok çok sevdim. :)

28 yorum:

BOŞNAK KIZI on 16 Mart 2013 09:20 dedi ki...

ayy çok beğendimm yaa resmen baştan yaratmışsın bayıldımm ellerine sağlık :)

Süba Arslan on 16 Mart 2013 09:43 dedi ki...

perfect diyorum Esracım, helal sana, azmin sonu başarıdır , güle güle kullan canım :))

büşra CAN on 16 Mart 2013 10:11 dedi ki...

çok çok güzel olmuş ve yakışmış çok beğendim ellerinize sağlık :)

Zeynepin blogu:) on 16 Mart 2013 12:09 dedi ki...

çok çok güzel olmuş elinize sağlık..okadar uğraşın sonunda böyle güzel olunca hepsini unutmuşsunuzdur heralde:)

DELANCEY on 16 Mart 2013 12:31 dedi ki...

Bayıldım çok şık olmuş bende aynı peçeteyle geçenlerde ilk kez cam boyama yaptım hatalar oldu ufak tefek ama çok yakından bakınca belli oluyor ben sevdim şimdi evde nereye yapsam diye dolaşıp duruyorum :)

Famelika on 16 Mart 2013 13:15 dedi ki...

Gerçektende baya vadireler atlatmışsın :D Ama helal olsun sonunda istediğini yapmışsın :)

Şehirler Arası Aşk on 16 Mart 2013 15:21 dedi ki...

Çok tatlı olmuuuuuşş Esracım :) Ellerine sağlık her konuda marifetlisin maşallah.

eesraaanınblogsesi on 16 Mart 2013 15:47 dedi ki...

@Boşnak Kızı Est. üzerinde epey uğraştırdı bizi diyebilirim. Teşekkürler. :)
@Haticeee teşekkür ederim. Aynen öyle ya olacaktı,yada çöp olacaktı. :)
@Büşra Can teşekkür ederim . :)
@Zeynepin Blogu Aynen öyle. :) Bittikten sonra eşime iyi ki boyayarak bu döngüyü başlatmışım dedim. :D

eesraaanınblogsesi on 16 Mart 2013 15:48 dedi ki...

@Delancey Evet tepsilerde de kullandığını görmüştüm. Her yere yakışır romantik bir peçete. :)

eesraaanınblogsesi on 16 Mart 2013 15:51 dedi ki...

@Famelika Evet sonuca değdi ya çektiğim çileler kutsal.:D
@Şehirler Arası Aşk Birşeye benzetebiliyorsam ne ala. :)Çok sağol canım. :)

AssoRTieK on 16 Mart 2013 17:41 dedi ki...

:))çok uğraşmışsın ama sonuç mükemmel,ders gibi okudum walla bende de aynı peçete var ben nerelere uygulasam acaba:D

İki Şehir Bir Meryem on 16 Mart 2013 19:18 dedi ki...

Çok beğendim canım bende. Olsun güç oldu ama güzel oldu ellerine sağlık :)

zerrin tekin on 17 Mart 2013 00:32 dedi ki...

bende o hatayı yapıp oturma odamdaki mobilyaları beyaza boyadım geçen yıl ama malesef çocuklar küçük olduğu için iki kat yıprandı belkide küçücük darbelerde dahi çizildi her yanı:))ama sizinkilerin sonucu harika olmuş .tebrik ederim.güzel günleriniz olsun:))

Ezgi Özen on 17 Mart 2013 11:29 dedi ki...

Cok güzel olmuş bayıldım :) Ben kesinlikle cesaret edemezdim. Ellerinize sağlık :)

Şule YANIK on 18 Mart 2013 05:07 dedi ki...

harika fikir ellerine sağlık.çok güzel olmuş.gerçekten de insan bakmaya doyamıyor.bloğun çok hoş olmuş.çok beğendim.izlemeye alıyorum.ben de beklerim.sevgiler:)

samsun havası on 18 Mart 2013 13:14 dedi ki...

yorucu olmuş ama sonuç çok başarılı..

MERVENİN KIRMIZISI on 19 Mart 2013 10:37 dedi ki...

Biraz meşakatli olmuş Esra ama değmiş baksana çok şirin çıtıpıtı duruyor :) Güle güle kullanın.

Müstakbel Eşim on 19 Mart 2013 20:44 dedi ki...

Çok çok güzel ve şirin olmuş..Güle güle kullanın :)

eesraaanınblogsesi on 22 Mart 2013 16:24 dedi ki...

@assortiek bu peçeteyi nereye uygulasan yakışır canım. Hemen romantik bir hava verir. :)
@İki Şehir Bir Meryem Evet güç oldu ama güzel oldu ya değdi şükür. :)
@Zerrin tekin Evet dokunsam CBI gibi hemen parmak izimi alıyorlardı. :D Günlük kullanımda hemen soyulurdu kesin bol bol yapmayı severim ya kat kat boyamıştım. :D
@Ezgi Özen Ben bir kere başladıysam eğer bırakmam ki. :)

eesraaanınblogsesi on 22 Mart 2013 16:27 dedi ki...

@Şule Yanık Teşekür ederim hemen geliyorum bende. :)
@Samsun Havası Teşekkürler. :)
@Mervenin Kırmızısı Sağol Merve'cim. Teşekkür ederim. :)
@Müstakbel Eşim Teşekkür ederim canım. :)

butikrabia on 29 Mart 2013 01:01 dedi ki...

Esra hanım ben de gittim bir nalbura,aynı hatayı ben de bir kere yaptım,İlk boyama denememdi,Orta sehapm ve dörtlü sehpamın iki tanesine yağlı boya sürdüm.Hem de her yerine.Orta sehpamı kurtardım ama kazımaktan ellerim üstüm başım mahvoldu.Diğerleri ise hala beklemede.Polisan matrix su bazlı boya bu işle riçin bire bir.

eesraaanınblogsesi on 29 Mart 2013 01:10 dedi ki...

@butik Rabia Sadece üst yüzeyi boyamam çok iyi oldu. Çünkü zımparayla olacak iş değildi. :) Demek ki hem araştırmak ilk denemede hem de gözden çıkaracağımız birşey üzerinde çalışmak gerek. Ama deneme yanılma yoluyla olunca bu işler genelde böyle şeyler yaşanıyor. :)

the bircan on 22 Mayıs 2013 11:57 dedi ki...

canım heeye her postuna bayıldım desem ne kadar marıfetlısın maşallah takıbe alıyorummsevgıler:d

eesraaanınblogsesi on 22 Mayıs 2013 12:04 dedi ki...

@the Bircan Çok çok teşekkür ederim. :) :*

beyza aydin baser on 29 Temmuz 2013 11:39 dedi ki...

Çok uğraştırmış sizi. Ama sonuç çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.

eesraaanınblogsesi on 30 Temmuz 2013 02:36 dedi ki...

@beyza aydin baser Evet sonuç bütün zahmetlerime değdi.Şimdi çok severek kullanıyoruz.Teşekkürler. :)

İPEK BAKOĞLU on 10 Aralık 2013 16:33 dedi ki...

Çok tatlı olmuş :) Ellerine sağlık :)

eesraaanınblogsesi on 20 Aralık 2013 22:41 dedi ki...

@İpek Bakoğlu Bende çok teşekkür ederim. :)

Yorum Gönder

Esra'nın Blogsesi Copyright © 2012