SÜTLÜ UN HELVASI VE O KADAR DA ZOR DEĞİLMİŞ ;)

Cumartesi, Şubat 23, 2013

Gece uykuya geçmeden yani geçemeden önce hep bir instagram'ı kontrol eder öyle yatarım. Arkadaşım gece iki de un helvası yapmış. Her daim sevdiğim helvayı nedense bir türlü yapmaya cesaret edemedim. Hep çok zor,zahmetli,sürekli karıştırmak gerekiyor vs sözlerini duymaktan olsa gerek. :) Herkes tariften pek memnun olduğunu dile getirince sordum Pelince'nin tarifi olduğunu söylediler. Ben de hemen mutfağa koşup (gerçekten koşup) malzemeleri döktüm ortaya. :) Tarife geçmeden önce bana biraz şekerli geldiğini iki bardak şeker yerine bir buçuk bardak şekerin daha ideal olabileceğini belirtmek isterim. Tabi bu damak tadıyla da ilgili bir durum olabilir pek tabi. :)

Bir tencerede 1 paket margarini eritiyoruz.
O sırada başka bir tencerede 2 bardak süte 1,5 bardak şekeri ekleyip kışık ateşte kaynamaya bırakıyoruz.
Eriyen margarinimize 2 bardak unu ilave edip başlıyoruz kavurmaya.Bu işlemi kısık ateşte veya hafif orta ateşte yapmakta fayda var. Un kavrulurken hemen yanabiliyor. :) 
İlk başta katı gibi olan un kavurmaya devam ederken tekrar sulanıyor. Unun o güzel kokusunu alıp rengi de çok kararmadan ocağın altını kapatıp kaynattığımız şekerli sütü ilave ediyoruz. Bu esnada felaket bir şekilde fokurduyor. Ellere dikkat. :)
Zaten sütü döktüğünüz gibi neredeyse 1-2 karıştırmaya fırsat vermeden katılaşıyor. :) 
5-10 dakika kapağını kapatıp demlenmeye bırakıyoruz.
Şekillendirip,afiyetle tüketiyoruz. :)

You Might Also Like

2 yorum

  1. Babanem aşçıdır benim o da hep sütle yapar un helvasına ve suyla yapılandan çok daha güzeldir. İnsan sütlü yiyince suyla yapılanın tadını hiç beğenmiyor :) ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  2. @İki Şehir Bir Meryem Teşekkür ederim canım ama ben helvayı her haliyle seviyorum. İrmik hariç. :)

    YanıtlaSil