YOĞURTLU BRÜKSEL LAHANASI =)

Pazar, Ocak 13, 2013

Brüksel Lahanası ile ilk deneyimim olduğundan araştırmamı yaparken tanıdık bir tat olmasına dikkat ettim. Kendimce de birşeyler ekledim. :) Yoğurtlu hali karnıbahar kızartmasını anımsattı bana. Ondan dolayıdır ki çok sevdim. Diğer yemekleri es geçip bir güzel götürdüm Brükselleri. :)

Genelde Brüksel Lahanası küçük plastik paketlerde satılıyor. Ben paketin yarısını kullandım iki kişilik küçük bir aile olduğumuzdan. :) Dış kabuklarını soyup, uçlarından hafifçe kestim ve yıkayıp sıcak suya attım.
Üç kaşık sıvıyağ eşliğinde ; küp küp doğradığım yarım kırmızı biberi ve ortadan ikiye böldüğüm brüksel lahanalarını tencerede kızartarak kavurdum.

Bir bardak kaynar su ve tuzu ilave edip kısık ateşte pişmeye bıraktım.
Çok az suyu kaldığında iki kaşık zeytinyağı ve yarım su bardağı haşlanmış mısır ekleyip 2-3 dakika karıştırıp ocaktan aldım.
İki kaşık limon suyunu da ilave ettikten sonra servis tabağına alıp sarımsaklı yoğurt eşliğinde tükettik. Denenmeye kesinlikle değer. Hoşçakalın. :)




You Might Also Like

5 yorum

  1. afiyet olsun.yemeği de güzel oluyor.patatesle havuçla ve portakal suyu ile yapılıyor.tavsiye ederim.brüksel lahanasında tek dikkat edilecek şey bit gibi bi böcek oluyor bazılarında.bir kaç kat kaldırman gerekiyor öyle olunca.

    YanıtlaSil
  2. Benimkilerde görmedim sıcak suda da birşey varsa dökülsün diye bekletmiştim zaten.:)
    Teşekkür ederim.:)

    YanıtlaSil
  3. ayyy çok güzel olmuş...
    sunumunuda çok beğendim...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. ben şimdiye kadar hiç tatmadım tadını bilmiyorum ama çok sevimliler :)
    Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  5. @Gurme Şirine Sağol canım o güzel yorumlarının hepsi için :)
    @Şehirler Arası Aşk Minik olan herşey sevimli oluyor değil mi? :)Sağol canım.:)

    YanıtlaSil