SÜLEYMANİYE ÇORBASI, EVİMİZİN SULTANLARINA! :)

Salı, Ocak 15, 2013

Evlendiğimden bu yana genelde bilindik çorbaları yapıyorum. En çok da mercimek. Hiç bıkmam herhalde. :) Bazen de ne yazık ki hazır çorba. :) Geçenlerde bir tv programında Süleymaniye çorbasını görünce hemen bir kenara not etmiştim. Adını Kanuni Sultan Süleyman'ın en sevdiği çorbası olmasından dolayı almış. Eşime de aynısını söyleyerek ikram ettim. Bir de ''Bakalım bizim evin sultanı beğenecek mi?'' diyerek alkışları üzerime topladım. ;) Minik kıyma topları içinde yokken mercimeği hafiften andırıyor diyebilirim. Ama son katılan bir bardak süt sayesinde çok güzel bir tadı oluyor kanımca. Bu arada bir kaç malzemeyi katmadım,değişikliğe gittim. Haberiniz ola! :)

Öncelikle 1 patates,1 havuç,1 kuru soğan,2 diş sarımsak,1 çay bardağı kırmızı mercimek, 3 kaşık pirinç ve 2 kaşık irmiği gerekli işlemlerden geçirip tenceremize alıyoruz. (Kesiyor,yıkıyor v.s) :) Yedi bardak suyumuzuda ekleyip bütün malzemeler pişene kadar bekliyoruz. 


Bir avuç kıymaya gerekli miktarda tuz ve karabiber ekleyip yoğuruyoruz. Minik minik yuvarlıyoruz.

İki kaşık yağ ile kavuruyoruz. 
Sebzelerimiz piştikten sonra blendır ile çırpıyoruz. Tuzumuzu ve bir bardak sütümüzü ekleyip karıştırıyoruz. Minik köftelerimizi de kattık mı çorbamız hazır! :)
Üzerine tereyağı,pul biber ve nane ile sosunu hazırlayıp servis edebiliyoruz. Afiyet olsun.:)
Not: Minik köfteler olamadan da yapılabilir.

You Might Also Like

9 yorum

  1. vaaaooov ben bunun yanına başka birşey istemem...
    harika görünüyor...
    canım ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  2. @Gurme Şirine Teşekkür ederim çok sağol canım. :)

    YanıtlaSil
  3. Yaaww biz kadınlar nasıl da işi biliyor çok fenasınız vallahi :) Ellerinize sağlık, Sultan ve prensesinin çorbaları harika!

    YanıtlaSil
  4. @Simge Keskin O kadar şey yapıyoruz Simge'cim.Bir de iki güzel sözle süslemeyelim mi? :) Çok teşekkür ederim güzel yorumun için. :*

    YanıtlaSil
  5. Sütlü çorbaları çok severim görüntüsüde çok güzel gözüküyor.Güzel bir tarif denemek isterim.Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. @Mervenin Kırmızısı Ben içinde mercimek olan her çorbayı çok çok seviyorum galiba.:) Teşekkürler.Merakla beklerim çorba için senin yorumunu. :)

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık bencede denenebilir teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. Çorbalara bayılırım, bu da tam damakları şenlendirecek türden olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. @gooogoook Evet tek çorbayla doyabilirim. Bazen çorbadan iki porsiyon alır yemek bile yemem. :D Seninde güzel parmaklarına sağlık. :)

    YanıtlaSil