ŞERBETLİ HAFİF BİR TATLI DERSENİZ; HEMEN AYVA TATLISI DİYEBİLİRİM. :)

Pazar, Ocak 20, 2013



Ayva tatlısından uzun zamanlar ''Ağırdır bu!'' diyerek kaçmıştım. Bu işte şerbetli tatlılardan hoşlanmamamın büyük rolü olabilir pek tabi. Bir dilimde hemen hemen bayar,daha fazla yiyemem. Bir Karadeniz'li olarak ta şerbetli tatlıların yanına ayran içerek o hissi azaltmaya çalışırım. :) Evet bizim oralarda baklavanın yanına çay değil, ayran ikram edilir. Ki ben de baklavayla çay nasıl iyi gider anlamış değilim. Tam da ayranla baklava mı? diyenlerin aksine. :D ( Tabi ayva tatlısı ile ayran gitmez,baklavanın her türü ile çok yakışır kanımca.:) )
Neyse efendim bir gün Rahile Yenge'de tattım bütün bu ön yargılarımla. Ondan beridir müdavimiyim. Çok ta pratik. Temizle,at tencereye kaynasın. Hoop fındık,fıstık,krema derken. Hazır oluverir hemen. :) İnanılmaz hafif olduğunu bazen abartıp 2-3 tane bile yiyebildiğimi de itiraf edebilirim sanırım. :)

Aslında tarifin şöyle bir üstünden geçmişim ilk yazılarımda. Yeniden şöyle güzelce,güzel resimlerle tekrar paylaşmak istedim. :)
4-5 ayvayı yıkayıp,temizliyor,ortadan ikiye bölüyor,tencereye diziyorum. Ortalarına azar azar gıda boyası koyuyorum. 1,5 isteğe göre 2 bardak şekeri üzerine döküyorum. Yarılarına gelecek kadar suyunu (3 bardak su) da ilave edip orta ateşte pişirmeye başlıyorum. 
15-20 dakika aralarla ters çeviriyorum. 
Bu işlemi duruma göre iki kez yapıyorum. Ne çok kendini bırakacak kadar yumuşak,ne de sert olmalı. Bazen de kenarından hafifçe bıçak yardımı ile kesip içine kırmızılığın geçip geçmediğine bakıyorum. :)
Blendırdan geçirdiğim cevizleri,iki kaşık şeker ile ocakta karamelize ediyorum. Ayvalara bölüştürüyorum.
Son olarak ta krem şanti ile süsleyince servise hazır! Afiyet olsun. :)

You Might Also Like

6 yorum

  1. Rengi harika yeme de tablo gibi izle :)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çokda güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  3. @bety bop Aynen öyle. Hem göze,hem mideye hitap ediyor.İkisi de çok önemli kanımca.:)

    YanıtlaSil
  4. @Samsun Havası Teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
  5. merhaba esra hanım blogunuzu bu gün keşfettim ,oldukça samimi bir uslubunuz var ,başarılar diliyorum .ayva tatlsı ile ilgili pratik bir bilgi vermek isterim.ben gıda boyası yerine hibisküs isimli bir bitki var aktarlarda satılıyor ,ayva tatlısının pişerken içine atıyorum kıpkırmızı boyasız ayva tatlılarım oluyor ,paylaşmak istedim :)

    YanıtlaSil
  6. @Canan Cimsit Güzel yorumunuz ve tavsiyeniz için çok teşekkür ederim. Akide şekerini duymuştum ama hibisküs'ü ilk defa duyuyorum en kısa zamanda da deneyip tarife eklemek isterim pek tabi. :)

    YanıtlaSil