MİNNAK BİR TIRTILA KELEBEKLİ BİR KUNDAK! :)

Pazartesi, Ocak 21, 2013

Yavaş yavaş projelerimi bitirmeye çalışıyorum. Evim Benim Atölyem'de nasıl yapıldığını görüp, içime dikiş aşkı düşüren bebek kundağını ben böyle yorumladım. Kelebekleri iki kat kullanıp, antenleri için de çiçek tohumlarından kullandım. Biraz fazla zamanımı aldı ama değdi. :)

Tohumlar düşmesin,kopmasın diyerekten zigzaglamaya karar verdim.
Kelebeğin üst kanadını çıkarıp;
Tohumları çelik iğne ile arkadan  sabitleştirdim. Çelik iğne olmasının sebebi daha dayanıklı ve toplu iğnelerden ince olması.
Böylelikle dikiş yaparken üzerinden makina ile geçmeme olanak sağlaması. Pek tabi kırılmaması. Makina da hiç bir aksaklığa yol açmaması. Geçen yazımda bahsettiğim kolaylık buydu. Teyel gereken yerlerde bu yöntemi kullanıp zamandan ve emekten tasarruf ediyorum. :)
Zigzag işleminden sonra iğneyi çıkarıyorum. Alttaki tohum uçlarını kesiyorum. Ve antenler artık hazır.
Pazen kumaş kullandım. Üstüne renk katması için ise puantiyeli tül. İstediğim ölçülerde kumaşımı kesip kenarlardan yine çelik iğne ile yatay olarak iğneleyip,diktim. Pot olup olmadığını dikişe geçmeden kontrol etmek lazım. :)
Aynı eşitlikte dizebilmek için kumaşı katlarından ütüledim. Göz kararı kelebekleri yerleştirdim. Emin olmak için aralarını mezura ile ölçüp iğneledim. Ortalarından düz dikiş ile diktim.
Hem çerçeve hem kapak olarak kullanmak üzere aldığım ekru renkli pazeni  pembe pazenden her kenarı 8 cm fazla kestim. İkiye katlayarak kelebekleri yerleştirdiğim pazene eşit olarak iğneledim. Ütüledim. İğneleri çıkarıp köşeleri diktim. Son olarak kenar dikişlerini geçip,ütüledim.
Bittiğinde ise böööyle keyifle inceledim. :)
Baktım, bol bol da resimledim. :)
Bu Kelebekli Kundak minnak bir tırtıla gidecek. Kuzenimin henüz aramıza gelmemiş kızına.Umarım hep beraber Kelebek olup uçtuğunu da görürüz,görürler. Rabbim huzurlu,sağlıklı,neşeli,mutlu bir ömür nasip etsin.Mutlu bir insan olsun.Gerisi gelir zaten değil mi? :) Hoşçakalın...

You Might Also Like

19 yorum

  1. hem pembe hem kelbekli bayılmamak mümkün değil...
    çok güzel olmuş canım...
    ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuşş çok tatlıı..güzel günlerde kullanılsın..

    YanıtlaSil
  3. @Gurme Şirine Tam minik prenseslere göre değil mi? :)

    YanıtlaSil
  4. ama işte bu harika!
    evim benim atölyemde görmüştüm,
    harika olmuş gerçekten bende biran evvel istiyorummm yaaa :) bunu kıskansam kötü bi huy olmaz diimmi :)

    YanıtlaSil
  5. @samsun havası İnşallah. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için. :)
    @emresra Ben bile kıskandım. Bende orada gördüğümden beri aklımdaydı. Kuzenimin minik bebeği de yolda olunca tevafuk oldu.Hemen ona hazırlamak istedim. :)

    YanıtlaSil
  6. :) çok hoş olmuş canım ellerine sağlık:) kelebekler in antenleri için kullandığın çiçek tohumlarını nerden bulabilirim acaba? :)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Esra,
    Evim benim atölyemin sıkı takipçilerinden biriyimdir.
    Ama inan senin gibi bakarak yapamazdım ben bu pikeyi.
    Ellerine sağlık. Çok cici olmuş gerçekten.
    Ertelediğim dikiş eğitimime başlasam mı diye düşündürdün beni doğrusu... :)

    YanıtlaSil
  8. başlığa bayıldım..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. o bebegin yerinde olmak isterdim :)

    YanıtlaSil
  10. cok sirin bir battaniye olmus
    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. ellerinize saglık çok güzel olmuş.bende sizin gibi esinlenip malzemeleri bayadır temin ettim yapılacaklar listesinde sıra bekliyor.takipteyim.banada beklerim:)

    YanıtlaSil
  12. @Mehtap'çım çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  13. @Evim Benim Atölyem Teşekkür ederim beğenmene çok çok sevindim. Geçen yıl bir tuhafiyeden almıştım. Adı ne olarak ta geçiyor bilmiyorum ama gittiğimde ilk iş sorarım. :)
    @A.Büşra Yaparsın Büşra'cım bende öyle düşünüyordum gayet te güzel ilerliyorum şimdi. Neden daha önce başlamadım diyorum. :)

    YanıtlaSil
  14. @Ceyda Çiçek Teşekkürler :)
    @Emresra Kim bebeklerin yerinde olmak istemez ki? Hele ki bu devirde değil mi? :)

    YanıtlaSil
  15. @zerrin tekin Malzemeleri alınca dayanamadım hemen yapmak istedim. Zaten tam da bebeğe yetişti. :) Hemen geliyorum bloguna. :)

    YanıtlaSil
  16. Çok çok sevimliii olmuş yaaa ne diyimki sana aşka geliyorum :)

    YanıtlaSil
  17. @Şehirler Arası Aşk Gel Yasemin'cim seni de görücez dikiş dikerken. ;)

    YanıtlaSil
  18. bloğunuzu sık kulanılanlara ekledim valla :)

    YanıtlaSil