KENDİNİ SADE ZANNEDEN NARLI İRMİK TATLISI! :)

Pazartesi, Ocak 14, 2013

Dikiş dikmeye başladığımdan beri mutfağa eskisi gibi vakit ayıramaz oldum. (Bir etek daha diktim.:) Okumam gereken yarım bir kitabım,araştırmam gereken konularım,ev işleri ve ütüler ise yavaştan birikme modunda. Uzaktan göz kırpıyorlar. Ben ise bu mesafeyi korumaya çalışıyorum. :) Şunu da anlamış bulunmaktayım ki dikiş dikmek çok zevkli ve bir o kadar dağınık bir şey. İki yapıyor,bir toparlıyorum. Yoksa işin içinden çıkamayabilirim. :) Bütün bunlara ekstra olarak çok sevimli bir arkadaş geçen yıl hazırladığım Gelin-Damat Penguenli havlu takımından sipariş etti. Ve bir sürü çizgi film karakteri. :) Şu an takımı hazırlıyorum. Ten rengi keçe elime geçtiği an da karakterlere başlayacağım. Çok keyifli gidiyor. Sanırım karşı taraftan aldığım olumlu elektiriğin de bu durumda payı oldukça büyük. :) 
Tarife geçecek olursam ; bu tarifi genelde küçük kaselerde hazırlar,üzerine böğürtlenli sos hazırlardım. Geçen paylaştığım şu yazımda  paylaştığım silikon kalıpları kullanmak isteyince ortaya pratik olduğu kadar tablo gibi bir görüntü çıktı.:) 

Renk katması için yarım narı narenciye sıkacağı ile sıktım.
Tabi öncesinde 1 litre süt, 1 su bardağı irmik ve 1 buçuk su bardağı şekeri harlı olamayan ateşte sürekli karıştırdım.
Beş dakika kadar sonra nar suyunu ilave ettim. Hafif mor-gri bir renge dönüşüyor. Çok az,kürdan ucu kadar kırmızı gıda boyasını ekleyip karıştırmaya devam ettim. Puding kıvamından daha koyu bir kıvama geldiğinde ocağın altını kapatıp;
bir yemek kaşığı tereyağı ve bir paket vanilya ekleyip eriyene kadar karıştırdım. 
Silikon kalıba aldım. Dolaba rahat kaldırabilmek için yuvarlak bir borcamın içine yerleştirdim.
İki-üç saat kadar dolapta beklettikten sonra tüketmeye hazır hale geldi.Çikolata sosu veya hindistan cevizi ile süslenip,servis edilebilir. Aslında nar suyunu hafif mayhoş bir tat vermesi için eklemiştim ama tadında bir değişiklik olmadı. Bir daha ki sefere tarifte değişiklik yaparak 1 tane narın suyunu kullanıcam. Bakalım nasıl olur? :) Hoşçakalınn. Mutlu kalın...

You Might Also Like

8 yorum

  1. Mayhoş mu nahoş mu:)) Görüntü mükemmel, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. @bahar006 Ay Bahar'cım diline sağlık. Gece yazdım bu yazıyı.Kendi kendime de diyorum nahoş muydu yahu bu? Öyledir dedim yazdım gitti.Düzeltiyorum şimdi. :)Teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık..oo bayağı yoğunmuşsun bu ara

    YanıtlaSil
  4. @samsun havası Teşekkür ederim canım. :) Evet ama ben bu yoğunluğu seviyorum galiba :)

    YanıtlaSil
  5. şahane görünüyor, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. görüntü sunum muhteşem olmuş canım......
    ellerine sağlık..........

    YanıtlaSil
  7. İlk fotoğrafta anlayamadım.. öyle dekoratif duruyor ki.. sonra tarife çok içim gitti, ben de deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
  8. @evim benim atölyem Teşekkür ederim canım. Senin kelebekli pike üzerinde çalışıyorum bu aralar. Farklı bir yorum katmaya çalışıyorum. Bakalım beğenecek misin? :)
    @Gurme Şirine Teşekkür ederim. Silikon kalıplar sağolsun.:)
    @Zeynep'in Evi Merakla bekliyorum senin deneyimini de Zeynep'çim. :)

    YanıtlaSil