FIRIN İŞİ KARNIYARIK POAÇA TARİFİ :)

Çarşamba, Ocak 02, 2013

Merhabalar. :) Henüz yeni yaptım karnıyarık poaçayı. Araştırma grubumuzun toplantısı için hazırlamıştım fakat iptal oldu. İptal olunca poaçaları buzluğa,kendimi de buraya attım. :) Hemen paylaşayım dedim. 
Bu aralar dersler,dikişle iligili araştırmalar,kumaş alışverişleri derken mutfakta çok çok vakit geçiremez oldum. Hatta bu yazıyı yazmadan önce de kalıp çıkardım Burda dergisiden. :) Yarından itibaren dikiş çalışmalarına başlıyoruz Rahile yenge ile. Durumlar şimdilik böyle bende. Biraz bir şeyler çıksın ortaya hemen paylaşmak istiyorum. Çok hevesliyim çooooook. :) Nette dikiş videoları,dikiş blogları ne var ne yok izliyorum,okuyorum. Burda dergisi koleksiyoneri olma yolunda ise emin adımlarla ilerliyorum. Ruletim,kol iğneliğim herşeyim tamam. ;) Bir prova mankenim eksik. Dublekse herşey sığıyor ama nasip olur da ev alırsak bir yere sığamam diye alamıyorum. :D


Bir çay bardağı ılık suya 1 tatlı kaşığı tuz, 3 yemek kaşığı şeker ve yarım paketten az biraz fazla yaş mayayı katıp eritiyoruz.
Eridikten sonra birer çay bardağı sıvıyağ ve yoğurt, iki yumurta ilave edilir.
Bir güzel karıştırdıktan sonra 4 su bardağı kadar un ile hamurumuzu hazırlıyoruz. Sıcak bir ortamda dinlenmeye bırakıyoruz.
O sırada poaçamızın iç malzemelerini hazırlıyoruz. Sucuk,domates,mısır,çarliston biber ve kaşar peyniri. 
Sonra hazırlık işlemine geçiyoruz. :)
Hamurdan uygun büyüklükte bir parça koparıp açıyoruz. Bıçak yardımıyla iki kenarını kesiyoruz.
Rendelediğimizkaşar peynirini koyuyoruz.
Sağ yaprağını sol tarafa,
sol yaprağını sağ tarafa atıyoruz.
Sucuk,mısır ve çarliston biberlerini yerleştiriyoruz.
Son olarak domatesi üzerine kapatıyoruz.
Bu şekilde yarım-bir saat kadar bekletiyoruz.
Sonrasında yumurta sürüp önceden ısıttığımız fırında 160 derecede pişiriyoruz.
Afiyetle tüketiyoruz inşallah. :)

You Might Also Like

8 yorum

  1. çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık...

    çekiliş yaptım beklerim....

    YanıtlaSil
  2. Vavv...çok güzel görünüyo ve çok da pratik,ellerine saglik canim ya akraba günüme iyi bi fikir oldu:)

    YanıtlaSil
  3. @Gurme Teşekkür ederim. :) Şirine hemen oyladım canım. Birazdan da face sayfamda paylaşiciim. :)
    @Zeynep Sıcak servis yapılamayacağı zaman kaşar peyniri kullanmamak daha iyi olur sanırım.Bende öyle yapıcam. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki canim kasar yerine beyaz peynir kullansam nasil olur?

      Sil
  4. oylama için teşekkürler canım...
    sana bol şans diliyorum :))

    YanıtlaSil
  5. Mayalı hamurla yapılan şeyleri seviyorum.
    Kaşar, sucuk ve domates üçlüsü de zaten harika!
    Güzel tarif, deneyeceği inşallah.

    YanıtlaSil
  6. @zeynep Olur tabi neden olmasın. :)
    @beyza aydın baser Umarım beğenirsiniz. :)

    YanıtlaSil