EVDE KREMALI VE NİŞASTALI YOĞURT DENEMELERİ :)

Salı, Ocak 08, 2013

Eveeet ne zamandır kendi yoğurdumu kendim yapıyorum ben.:) Ve bundan inanılmaz bir keyif alıyorum. Bekarken;  ''Hazır olan ne varsa hepsini hazır alırım. Tatlı canımı yoramam.'' derdim.Keyif alacağımı zerre düşünmezdim. Şimdi ise elimden geldiğince el atıyorum yapabileceğim şeylere. :) İlk ''Yoğurt yapmak istiyorum ben!'' dediğimde; eşim ise çok sulandığını,çabuk ekşidiğini pek sevmediğini söyledi ev yoğurdunu.
Benimde aklıma ''Bir kaşık nişasta katsam süte nasıl olur acaba? '' diye bir soru belirdi. :) 
Denedim hemen. Memnun da kaldım. Biraz da araştırıp Devletşah'ın krema kullanarak hazırladığı yoğurt tarifini bulunca onu da denedim. Bana sorarsanız iki tariftende memnunum. :) Umarım sizde beğenirsiniz.
Açık süt bulamadığım için Organik Süt kullandım. 
Bir litre süte 2 kaşık krema ekleyip kaynattım. Parmağımı batıracak sıcaklığa düştüğünde 1 yemek kaşığı activia yoğurdu karıştırıp, 5 saat hiç yerinden oynatmadan ılık bir ortamda yünlü bir battaniyeye sarıp mayalanmaya bıraktım.
Bir saat kadar da dinlendirip,buzdolabına kaldırdım. Soğuduktan sonra tüketmeye hazır. :)

Kapağı kırılan yoğurt güvecime de böyle alüminyum folyo bir kapak hazırladım. :)
Nişastalı yoğurdu ise 2 kaşık krema yerine 1-1,5 kaşık nişasta ekleyerek hazırladım. Tadında bir değişiklik olmadı. Yani evde krema var ise krema ile yok ise de nişasta ile yapılabilir kanımca. İkisinin de amacı yoğurdu katı tutmak. Paket sütlerin yağ oranları oldukça az olduğundan kremada bol yağ içerdiğinden istediğimiz sonucu krema ile de elde edebiliriz.

You Might Also Like

2 yorum

  1. Bu sıralar yoğurt mayalamam lazım nişasta ile deneyeyim İnşAllah güzel tutar.

    YanıtlaSil
  2. @Sema'nın Güncesi umarım işinize yarar. :)

    YanıtlaSil