ON GÜNDE ÜÇ KEZ LOKUM KEK! (:

Pazartesi, Aralık 24, 2012

Ahh Lokum Kek diyorum. On gün içerisinde üç kez denedim. Kötü olmadı ama o yumuşacık keke sahip olamadım  bir türlü. Sebebi aldığım tarifteki ölçüye birebir uymamdı sanırım. :) Tarifse hallaç gibi bir kek hamuruna götürüyordu beni.Ek yapınca da ayar bozuluyor,tarif değişiyordu. Göz kararı istediğim gibi hazırlayınca istediğim  o yumuşacık kekin sahibi oldum.Ve artık tarifi paylaşmaya hazırım. :)
Epey lokum kek yedikten sonra elbette ki. :)

Bir çırpıda anlatıyorum tarifi. :) 
Beş yumurta ve bir buçuk bardak şekeri 3-5 dakika mikserle çırpıyoruz. Bir su bardağı sıvı yağı ekleyip işlemimize devam ediyoruz. Bir paket kabartma tozu ve bir paket vanilyayı iki buçuk bardak una karıştırıp,kek kremamıza eliyoruz. Çırptıktan sonra yarım çay bardağından az biraz fazla kaynar suyu da ekleyip çırpmaya devam ediyorum. Kek kremamız hazır! :) Önceden ısıttığımız fırında 170 derecede kekimizi pişirip,soğumaya bırakıyoruz.
Yarım su bardağından az biraz fazla şeker,yarım su bardağından daha az da kakaoyu 3 bardak sütle çırpıyoruz. Keklerimizi kakaolu süte batırıp, hindistan cevizine buluyoruz. :)
Afiyetle tüketiyoruz. Bir gün bekletirsek daha bir afiyetle tüketedebiliyoruz. :) 

You Might Also Like

8 yorum

  1. gözüm kek standına takıldı english home mu o?

    YanıtlaSil
  2. Maşallah bıkmadan denemişsin ben olsam küsmüştüm lokum keke :)
    Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  3. @Şehirler Arası Aşk İlk defa pes etmedim. Çünkü tadınca çok beğenmiştim. Yapmak istedim. :) Sağol canım. :)

    YanıtlaSil
  4. bu tarife bayıldım en kısa zamanda denicemm. kek fanusunu çok begendim nereden aldınız ?

    YanıtlaSil
  5. @Bilge İnce Teşekkürler umarım beğenirsiniz. Kek fanusum Englısh Home'dan. :)

    YanıtlaSil
  6. internetten alabileceğim bi yer varmı peki ? araştırdım ama bulamadım :/ yardımcı olursan sevınıırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende soranlar olunca araştırdım fakat böyle ferforje olan model yok. Bernardo'da tamamen cam olan tutacak kısmında kuş olan güzel bir model var. Bir çok boyutu da var üstelik. Englısh Home'a bu aralar çok ürün geliyor arada bir uğrarsanız belki bulabilirsiniz. İyi geceler. :)

      Sil