ARÇELİK BUHARİKA DENEYİMİM :)

Cumartesi, Aralık 08, 2012

Bu makinayı ilk nette gördüm. Beko'nun birebir mavi bir modeliydi. Özelliklerini okuduğumda aklımın bir kenarına not etmiş,müsait bir zamanda almak için öylece bırakmıştım. Aklımın o köşesinde öyle çok şeyler var ki sert bir ivmeyle değil yumuşak bir iniş yapmıştır kesin. :) Neyse ki tutup çıkardık hemen de kaynayıp gitmedi diğerlerinin arasında. :) Özge'cim İg'de makinasını paylaşınca Recep'le gündemimize aldık makinayı. Araştırdık,kıyas yaptık hem elde hem de uzayan sapı sayesinde en kullanışlı makina bize bu geldi. 
Netten fiyat araştırması da yaptık. Bir de bayiisine sorarız ertesi gün diye karar verdik. Sonrasında kahvaltıya simit almaya giden eşim elinde makina ile döndü. :) Ve Buharika bizim oldu. Kullanım aşamaları ve yorumlarıma gelirsek;


öncelikle bu kapağı açıyorum.
Bu huni yardımıyla 1 lt suyu doldurup,kapağını kapatıyorum.


Fişi prize takıp ; resimde görünen turuncu ışık yeşile dönene kadar bekliyorum.

O sırada hangi başlığı kullanacaksam takıyorum.Yaklaşık 5 dakika sürüyor.
Yeşil ışık yanınca mutfak dolaplarını buharla temizlemeye başladım.
Makinayı çapraz asarak kullanıyorum.Çok daha rahat oluyor tavsiye ederim. :) Mutfak dolaplarına buharı tuttuğumda böyle bir ıslaklık kaldı. Mikrofiber bezle kuruladım. Sadece ocağın üstündeki kapaklarda bir kaç yağ damlası kalmıştı. Bezle silindiğinde onlar da kayboldu. Bir sonraki silmede onların da kalacağını düşünmüyorum. Önceki dolap silmelerimi hatırlıyorum da.bu yanında hiçbirşeydi diyebilirim.  Ayrıyeten ocak temizliğinde çok işime yarıyor. Buharla temizledikten sonra  Zoom'la üstünden geçip kurulamam yeterli oluyor.
Makinanın diğer bütün aletleri bu resimde. Cam ve fayans silme aparatı,klozet temizleme aparatı,halı ve koltuk silme aparatı ve diğer isimlendiremediğim minik aparatlar. :) Cam silme konusunda yere çok su damlatıyor. Evdeki aynada denedim.Pek kullanışlı olduğunu söyleyemiycem. Ama banyo fayanslarında ki temizliğinden memnun kaldım. Sadece eğil, kalk biraz fazla zaman ve enerji alabiliyor. :)  Klozet başlığını  henüz kullanmadım.Kullanır mıyım bilmiyorum. Temizlik ürünlerimin yeterli olduğunu düşünüyorum bu konuda.Sadece en sondaki başlığı kullanarak lavabo ve klozeti hijyenik hale getirdiğimi düşünüyorum. :)
Bu başlık sayesinde hem koltuk ve halıları hem de merdiven temizliğini rahatça yapabiliyorum. Çokta memnunum.
Mikrofiber bezler de makinanın içinden çıkıyor. Resimde görüldüğü gibi takıp hazır hale getiriyorum.
Ve merdivenlerimin ne kadar dibi,köşesi varsa rahatlıkla temizliyorum.
Buharlı Temizlik makinalarının bir diğer özelliği temizlik deterjanlarına ihtiyaç duyulmaması. Yerleri silerken şöyle güzel bir koku olsa da fena olmaz dedim. 
    Normalde kullandığım oda parfümünden mikrofiber beze sıktım. Öyle yaptım temizliğimi. Çok ta güzel oldu. Halen de öyle yapıyorum. :) Yerler de hafif bir ıslaklık bırakıyor fakat rahatsız edilecek derecede değil. İnce ucuyla derz aralarını da yapabilirsiniz fakat çok çok çıkardığını söyleyemem.

Evet gelelim beni etkileyen bir başka faydasına ; petek aralarını ve arka kısımlarını öyle güzel temizliyor ki sırf bunun için bile alınabilir. Normalde makinanın o buhar püskürttüğü kısımları ben makas ve bez yardımıyla almaya çalışıyordum.Ne kadar alabiliyorsam artık. Peteğin altında baya bir kir,toz bulursanız şaşırmayın temizlik sonrasında. Çekinip,utanıp,sıkılmayın benim gibi. :) 
Resmini çekemediğim fakat işime yaradığı kısımlarına gelirsek; pimapenlerin hep o siyahlaşan kısımlarında biriken tozlar ince uçlu aparatı sayesinde akıp gidiyor. Evdeki kapı temizliğinde de kullandım. El izleri vs hemen kayboluyor. Toz varsa hoooop akıtıyor. Aslında aklıma gelmeyen başka şeyler de var. Kullanım kılavuzunda uzaktan çiçek yapraklarına,çocuk oyuncaklarına,oksitlenen ya da temizlenmesini istediğiniz takı ve aksesuarlara da kullanılabildiği yazıyor. Kısacası ben çok memnunum. Bir tek Özge'nin de dediği gibi tekerlekleri olsaymış 10 numara olurmuş. :)
Şu ana kadar denemediğim bir mutfak masamın deri koltukları kaldı. Vaktim olup denediğimde ek yaparım inşallah. :) Umarım yardımcı olurum. İnstagram'dan bir sürü arkadaşım yorumlarımı merak ediyordu. Şimdi de ben onların yorumlarını merak ediyorum. :) Hoşçakalın... :)


You Might Also Like

15 yorum

  1. aklımdaydı böyle bişey almak ama emin olamıyordum.İnşallah en kısa zamanda bende alacağım .Sanırım sizde dublekste oturuyorsunuz merdiven temizlemek çok zor geliyor bana da.

    YanıtlaSil
  2. @bety bop Evet ilk zamanlar keyifli geliyordu.Uğraşlar artınca eziyetten başka birşey değil düşünmeye başladımbu dubleks işi.Merdiven temizlemek hem zor hem de göz mesafesinde hemen tozlar insanın gözüne gözüne batıyor temizlik yap diye. :D

    YanıtlaSil
  3. Bu tür aletlerin gerekli olup olmadığı hep kafamı karıştırmıştır. Ama Sırf mutfak dolapları için alınır bence.Petekler içinde süpermiş gerçekten. Çok iyi oldu bu yorumun Esracım saolasın.Yazdım kenara çok işim var çok :)

    YanıtlaSil
  4. güle güle kullan canım...işine yaramasına sevindim...

    YanıtlaSil
  5. @Şehirler Arası Aşk Bende öyle düşünceler üzerine geriye atmıştım bu makinayı ama yazık etmişim kendime diyorum. :)
    @Şule teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Annem hep diyor bu makineden al diye. Hiç araştırma yapmamıştım ama okuduklarım beni umutlandırdı, belki de araştırma yapma vaktim geldi;)

    YanıtlaSil
  7. @beyza aydin baser Ben gayet memnunum. Tabi beklentilere karşılık değişebilir memnuniyet oranı. :)

    YanıtlaSil
  8. Benim en çok ilgimi çeken petek temizliği yapabilmesi çünkü biz tesisatın içindeke biriken kirleri tortuları çamurlaşmayı petek temizleme makinesi ile temizleyen bir şirketiz. Müşteriler bizden içindeki tozları da temizlememizi istediği zaman sorun yaşıyorduk artık bu sorun ortadan kalktı :) alta biz bez koyarak sorunu çözüyoruz . Teşekkürler paylaşımlar için ..

    YanıtlaSil
  9. merhaba ben bu aleti alali 4 gun oldu.Ama aradigim seyleri bulamadim sanki yada kullanmayimi beceremedim bilmiyorum.Beni yonlendirirmisiniz.Asil amacim yerleri silmekti ama benim fayans ve parkelerde su lekesi birakiyor gunes vurunca lekeler bariz ortada leke birakmamasi icin ne yapmak lazim.Guya vileda yerine kullanip rahatlayacaktim ama 3 kez ust uste silmek zorunda kaldim.Birde mikrofiber uclari makinadami yikiyorsunuz?Kac dereceye atiyorsunuz?Hevesim kirilmasin istiyorum ins isime yarar

    YanıtlaSil
  10. merhaba ben bu aleti alali 4 gun oldu.Ama aradigim seyleri bulamadim sanki yada kullanmayimi beceremedim bilmiyorum.Beni yonlendirirmisiniz.Asil amacim yerleri silmekti ama benim fayans ve parkelerde su lekesi birakiyor gunes vurunca lekeler bariz ortada leke birakmamasi icin ne yapmak lazim.Guya vileda yerine kullanip rahatlayacaktim ama 3 kez ust uste silmek zorunda kaldim.Birde mikrofiber uclari makinadami yikiyorsunuz?Kac dereceye atiyorsunuz?Hevesim kirilmasin istiyorum ins isime yarar

    YanıtlaSil
  11. @pinar ongun Pınar Hanım biraz geç oldu cevabım umarım okursunuz. Öncelikle uçları makinada yıkıyorum cırcırtlarını birbirine yapıştırıp 50 derecede yıkıyorum. Yerleri silerken ilk 1-2 dakika sulu siliyor sonrasında düzeliyor.Acaba düğmesine tam basmıyor olabilir misiniz? O zaman sulu siliyor. O da şurdan aklıma geldi.Geçen ben süpürdüm eşim peşimden makinayla sildi.Oturma odasında iz bırakmış. Kullanımdan dolayı da olabilir yani. İnş aradığınızı bulursunuz hazır almışsınız gönlünüzü geçirmeyin belki kullandıkça da düzelir. :)

    YanıtlaSil
  12. yeni aldım dün koltuklarımı sildim koltuklarda iz kaldı renk degişiklilği oldu napmam gerekiyor lütfen ilgilenir misiniz

    YanıtlaSil
  13. Merhaba;
    illa omuza asmak gerekiyormu peki? yani yerde elektrikli süpürge gibi kullanılıyormu?

    YanıtlaSil
  14. bu ürünü almak istiyordum,araştırırken paylaşımınızı gördüm,
    ikna oldum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  15. merhaba;
    bu ürünü araştırırken sizin paylaşımınızdan etkilenip ikna oldum
    teşekkür ederim,paylaşımınız için...

    YanıtlaSil