KAHVALTILIK RİZE KAVURMASI YAPMAYA VAR MISINIZ? :)

Pazartesi, Kasım 26, 2012

Merhabalar. :) Yapabileceğim her işe el atmaya başladım. Kahvaltılık kavurmada bunlardan biri oldu. :) Tabi daha cesaret edemediğim şeyler çooook. Hiç bir zaman da bitmez. :) Kavurmanın tarifini verdikten sonra bir kaç post daha sırasını bekliyor. Bir işe daha el attım.Umarım altından kalkabilir,birşeyler daha üretmenin mutluluğunu çevremdekilerle paylaşabilirim.:)

Kavurmayı hazırlarken Klasik Tatlar'dan,annemden ve kendi deneyimlerimden faydalandım desem yeridir. :)
Malzemelerim 1,5 kg kuşbaşı et, 1 kg iç yağı ve tuzdan ibaret.
İlk başta kavurma yapacağım etleri neredeyse zerre yağ kalmayacak şekilde temizleyip doğradım.
Tencereyi ısıtıp eti de tencereye koydum. Normal ısıda suyunu salana kadar bekledim.
O sırada küçük küçük doğradığım iç yağlarını ayrı bir tencerede normal ısıda eritmeye başladım.
 Üzerinde biriken köpükleri alıp ocağı en düşük ısı konumuna ayarladım. Ara ara kontrol edip karıştırdım. 
Etin bıraktığı su azalınca tuzunu ilave ettim.
Görüldüğü üzere eriyen iç yağlarını pişmekle yanmak arası bir yerde ocaktan alıp süzdüm. :)
Aklıma artan et suyundan bir kaç kaşık alıp yağa karıştırırsam lezzetli olabileceği geldi ve uyguladım. Gerçekten tadı da güzel oldu.Fakat atladığım şey yağ ve suyun birbirine karışmadığıyıdı. :)
Sonrasında pişen etleri pet şişelere doldurup erittiğim yağı ilave ettim.
Dolaba attığımda alt kısımlarda azıcık eklediğim et suyu donmadı, üst kısımda kalan yağlar ise haliyle dondu. Tadında,lezzetinde azalan değil artan birşeylerde vardı kanımca. :)
Pet şişelere neden konulduklarına gelirse dilim dilim servis edilebilmesi içindi. Tabi et suyu kattığım için bu hayalim suya düştü. :)
Bu işin püf noktası ise suyunu çekene ya da buharlaşana kadar eti pişirmek. :)
Afiyet olsun....

You Might Also Like

11 yorum

  1. hazırım valla :)))
    çok da severim :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. @Gurme Şirine Etle bu kadar haşır neşir olmaya ben biraz ara vererek hazır olabiliyorum.:)
    Çok teşekkür ederim canım.
    Keşke ikram edebilecek yakınlıkta olsak. :)

    YanıtlaSil
  3. Vallahi tebrikler bende bir keresinde iki saat yavaş yavaş pişirerek yapmıştım helva gibi olmuştu :) İç yağ inanılmaz bir lezzet veriyor. Ellerine sağlık arkadaşım...Bol bol yumurta kırın yiyin afiyetle,yarasın :)

    YanıtlaSil
  4. Her öğün yiyebilirim şu kavurmayı:)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel görünüyor
    benim asıl merak ettiğim kavurmayı pet şişeye koymayı nasıl becerdin:)

    YanıtlaSil
  6. @Simge Keskin Çok teşekkürler sağol :)
    @Pidesi deçok güzel olur. :)
    @Dilek Teşekkür ederim Dilek.
    Şöyle oldu.İlk başta bende sığar mı diye kafamda bir ölçtüm,tarttım.Ama pişince 1,5 kg kavurmadan bu iki şişe kaldı. Küçüldüler.Rahatça da doldurabildim bu sayede. :)

    YanıtlaSil
  7. Çok severim kavurmayı :)
    Ama pet şişede ilk kez gördüm :)
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. @Şehirler Arası Aşk Teşekkürler canım.Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  9. elinize sağlık pet şişe iyi fikir ama bende ilk kez gördüm deneyelim bizde :)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlıkk, süper görünüyor canım..
    Eskiden o iç yağlarını kavurur yerdim, kıtır kıtır nasıl güzel olurdu :) Artık yapmıyorum, kalbimi düşünmem gerek, yağ bağlamasın dimi ama :)

    YanıtlaSil
  11. @Samsun Havası Ben de et suyu katmadan bir denemek istiyorum.:)
    @pembe esinti Evet zaten kıtır kıtırdı bende ocaktan aldığımda. Ama yağla hiçaram yoktur.Ekmek bandırmak belki. :)

    YanıtlaSil