ÇİLEKLİ AL(A)MAN PASTASI! :)

Cuma, Kasım 02, 2012



Alman Pastası bizim bildiğimiz kakaolu olur diiimi? Pastanelerde minik minik satılır. :) Bizimki meyvelisi efenim. Kakaolusunu da denedim. Ara kremasını crem ole'ye 2 kaşık nişasta karıştırarak hazırlayabilirsiniz. Gayet te pratik olur. (: 
Bu sefer malzemeleri topladım. Toplu aile resmi çektim. :)
Hemen geçtim tarife! :) İki yumurtaya bir çay bardağı şeker ekleyip çırpıyoruz.
Erittiğimiz 60-70 gram margarin, 1 çay bardağı süt ve yoğurt karışımı,1 paket kabartma tozu ve üç çay bardağı elenmiş unu ekleyip karışımımızı hazırlıyoruz.Kelepçeli kalıbımıza döküp önceden ısıttığımız fırınımızda  170 derecede yaklaşık 20 dakika üzeri hafif kızarana dek pişiriyoruz.
Biraz soğuduktan sonra ip veya bıçak veya daha profosyonel bir aletimiz varsa kekimizi ikiye bölüyoruz. Krema hazırlığına geçiyoruz.
2 su bardağı süt,1yumurta,2 yemek kaşığı un ve 2 yemek kaşığı şekeri tenceremize alıp kremamızı hazırlıyoruz. Kaynadıktan sonra 1 tatlı kaşığı margarin ve 1 paket vanilya ekleyip karıştırıyoruz.
Pastamıza sürüyoruz. Çileklerimizi yerleştirip ki sade de yapabiliriz. Üst katını da kapatıyoruz.
Üzerine pudra şekeri serpip isteğimize göre sunumunu hazırlıyoruz. Afiyetle tüketiyoruz. :)
Tarif Portakal Ağacı'na ait. Teşekkür eder,arşivimde bulunması için paylaşırım. :) 

You Might Also Like

8 yorum

  1. Ellerine sağlık canım, umarım bende birgün böyle bir post yapabilirim :) Ama post yapabilmem için önce bu beceriye erişmem gerek :)

    Afiyetle,
    hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  2. nefisss ellerine sağlık Esracım...:)

    YanıtlaSil
  3. amanın çocukluğuma gittim :))
    ben küçükkene ne zaman pastanenin önünden geçsek annemle ...
    bana hep alman pastası alırdı :))


    çok severim...
    ellerine sağlık canım...
    benim içinde 1 dilim ye :))

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten Harika..
    Çok İsterdim Boyle Becerilerimin Olmasını..

    YanıtlaSil
  5. @Pembe Esinti Pek tabi erişirsin. Ben evlenmeden makarna nasıl pişirilir onu bilmiyordum. (:
    @Süba Yıldız Sağol canım çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  6. @Gurme Şirine Biz de kardeşimle genelde iş dönüşü alırdık. Birbirimiz arardık alalım diye. :)
    2 dilim yedim bile. Sevgiler. :)
    @emresra Evlenince senden de böyle postlar görüp şaşırmayacağıma eminim. :)

    YanıtlaSil
  7. Blogunuz çok şirin tariflerinizde çok güzel
    Takipteyim ben de beklerim. :)

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için. :) Hemen bakıyorum bloguna. :)

    YanıtlaSil