BİZDE BUGÜN HAMSİ TAVA! :)

Perşembe, Kasım 15, 2012

Geçen yıl balık ve türevlerini gözümde büyüterek hiç evde yapmamış,canımız çektikçe balıkçımızdan pişmişini sipariş etmiştik. :) Bu yıl ilk kez ayıklatıp sipariş ettik. Denemek istedim. Ne kolaymış. Tek eksisi bıraktığı koku. Açıyorum karşılıklı camları. O da problem olmaktan çıkıyor. Bir de mutfak bezlerini persille kaynattın mı? Oldu,bitti,gitti bile. :) Bu da bu sezonun beşinci balık tavası. İstavrit,hamsi,çinekop Allah ne verdiyse faydalanıyoruz. Tekir de tatmak istediklerim arasında. (:

Rize'ye gittiğimizde makaslı keşanı örtü olarak kullanmak için almıştım. Balık sofralarında kullanmak için. :) Mısır ekmeği yapmak istedim. Ama mısır unum azdı ne yazık ki. Off bir de fasulye kavurması olsa. Yeme de yanında yat.Bizde salatalarla idare ettik. :)
Balıkları güzelce yıkayıp tuzladım. Bir kabın içinde 1 kaşık buğday unu,2 kaşık galeta unu ve yarım su bardağı mısır ununu karıştırdım. Fakat yetmedi 1,5 kg balığa. İki tur daha aynı ölçülerde ek yaptım. Büyük bir kabın içinde 3 kaşık buğday,6 kaşık galeta unu ve 1,5 su bardağı mısır ununu karıştırıp
balıklarımızı una buluyoruz. :)
Tavamıza 2 kaşık yağ ekleyip;
balıklarımızı dizip;
kapağını da kapatıp pişmeye bırakıyoruz. Kullandığım özel kapaklı balık tavası sayesinde ters çevirmek hiç sorun olmuyor.Tavsiye ederim. Kapak yardımıyla balıkların diğer tarafını da pişirip,servis tabağıma aldım. :)
Artan balıkları da hemen una bulayıp hazırladım. 
İkinci tava pişerken biz de afiyetle hamsilerimizi yedik. 
Ardından da ağırlığını almak için babamın taktiğini uygulayıp; dört parmak kalınlığında helvayı kesip çatal yardımıyla ezdim. Üzerine 1,5 limon sıkıp çırptım. Mezemiz hazır olunca ekmekle tükettik. Bir deneyin derim. :)
Hoşçakalın... 

You Might Also Like

7 yorum

  1. bir karadenizli olrak hamsisiz olmaz diyorum :))
    ooo sofrada keşanda var...
    ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  2. merhaba en güzelide bu balıkların bu sofra örtüsü ile bütünlüğü....

    YanıtlaSil
  3. merhabalar bloğunuzu yeni keşfettim çok güzelmiş ve hamsiyi görünce ağzımın suyu aktı:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. @Samsun Havası teşekkürler çok sevindim beğenmenize. :) Ben de kolay olduğunu keşfettiğimden bu yana yapmaya çalışıyorum haftada bir en geç 2 haftada 1. :)

    YanıtlaSil
  5. @Gurme Şirine Ben memleketimi çok severim. :) Oraya dair ne varsa bu gidişimde topladım geldim. :) Aynen hiç hamsisiz olur mu? :)
    @haticinpepelası Evet. :) Tek başına kendisi bile yeter. :)

    YanıtlaSil
  6. Hmmm nefis görünüyor :)
    Zaten hamsiyi çok severim.
    Sunumda güzel olmuş :)
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok severim, çıtır çıtır olacak;) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil