TURŞU KURMAYA GELDİK! :)

Salı, Ekim 23, 2012

Bu sene kışa kendimce epey hazırlandım. :) Barbunya,bezelye,kırmızı biber ve çilekle doldurdum dolabı. (: Malumunuz Kurban Bayram'ı da geliyor. Biraz da etler için yer bıraktım. :) Rize kavurması da yapmayı planlıyorum nasipse. Çok severim kahvaltıda. Off olsa da yesek. :) Rize'ye gidip te nasıl almadım pişmanım,pişmanım. :)
Turşu kuracaktık dimi biz? :) Geçen yıl biraz turşu kurmuştum. Güzel de olmuştu. Fakat kapağını açtıktan sonra çabuk tüketmek gerekiyordu.Anlayacağınız istediğim verimi alamamıştım.Sonra Rahile Yenge'nin turşusunun bizim buralarda meşhur olduğunu öğrenince malzemeleri aldım. :) Sağolsun ben çıraklığını yaptım.Rahile Yenge'yle beraber turşumuzu kurduk. 

Öncelikle ne kadar malzeme kullandığımı belirteyim. Toplamda 6 kg turşuluk sebze,1 kg üzüm sirkesi,2 dolu yemek kaşığı limon tuzu,2 dolu su bardağı kaya tuzu,bir bağ sarımsak,bir bağ maydonoz,yarım kg minik acı biber,bir kase nohut ve kavanozlar. :)
Çıraklık işlemlerime gelirsek ; kornişon turşuları ister bir kaç suda bekletip tozlarından arıtabilirsiniz. Ya da benim gibi bulaşık fırçası ile temizleyebilirsiniz. (İlk kez kullandım fırçayı yanlış anlaşılmasın. :). Saplarını temizledikten sonra kornişon turşularımız hazır.
Özellikle acur'un aralarında toz,toprak parçaları oluyor. Aynı şekilde temizledim.
Kelekleri dörde bölüp,çekirdeklerini temizledim. :)

Bir bağ sarımsağı da ayıklayıp hazır ettikten sonra sıra turşu suyumuzu hazırlamaya geldi. :)
Çok büyük bir plastik kabım olmadığı için,turşu suyunu iki kapta hazırladık. Aslında iyi de oldu daha az yapmak istediğimde ölçü işime yarar. :)
 İki kaba da birer bardak kaya tuzu,yarımşar litre üzüm sirkesi,birer yemek kaşığı limon tuzu koyuyoruz.
İkişer buçuk litre suyumuzu da ekleyip;
ara ara tuzu eriyene kadar karıştırıyoruz.
Kavanozların en altına 4-5 diş sarımsak ekleyip biberlerle karışık bir şekilde malzememizi ekliyoruz.
Kavonozlara yıkadığımız nohutlardan küçük birer avuç ekliyoruz. Son olarak ta 3-4 diş sarımsağımızı üstüne koyuyoruz.
Sirkemizin tuzunun karar olup olmadığını anlamak üzre için yıkadığımız yumurtayı atıyoruz. :)
Eğer tuzu kararsa yumurta yüzeyde kalıp bir de üstüne böyleee yüzüyor. :) Bizim turşu suyunun tuzu karardı. Eklemeye gerek kalmadı.
Hemen kavanozlarımıza turşu suyumuzu ekledik.Yıkadığımız maydonozları saplarıyla büküp ,kapak vazifesi görecek şekilde turşumuza son noktayı koyduk. Kapaklarını kapayıp tezgaha aldık. :)
Malzemelerden çıkan turşular budur arkadaşlar. :) Bir iki gün bu şekilde tezgahta beklettim. Çünkü Rahile Yenge fazla suyunu atacağını söyledi. Kapaklarını bu süreçte kontrol etmek lazım. 
Bu resimler de turşular kurulduktan bir hafta sonrasına ait. Henüz tam olmadılar. Aceleyle bekliyorum. Haberdar ediciiim. :) Hoşçakalın...

You Might Also Like

10 yorum

  1. canım benim ellerine sağlık...
    turşular çok güzel görünüyor...
    olsada yesek diycem ama mide rahatsıızlığımdan dolayı yasak :(((
    olsun sen benim yerimede yersin dimi :))

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ama bak kavurmaya hayır demem :))
    tam bir etçiyimdir :)))

    YanıtlaSil
  3. @Gurme Şirine Kavurma 1-0 daha öndedir bende de. Normalde etle pek aram olmamasına rağmen. :) Eşim turşuyu çok sever. Ben de ona eşlik ediyorum işte. Senin yerine de iki tane götürürüm canım. :)
    Teşekkürler güzel yorumların ve ziyaretlerin için.
    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  4. çook güzel görünüyor ellerinize sağlık afiyet olsun turşuarlınız:)

    YanıtlaSil
  5. Yumurta taktiği çok hoşmuş:))

    YanıtlaSil
  6. ohh maşallah esracım turşuların hazır afiyetle yiyin inşallah... bu sene değil ama seneye bende denemek istiyorum turşu kurmayı :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. @Ayşegül çolak teşekkürler :) Ben de şaşırdım zaten yumurta işine ama işe yarıyor gözüküyor (:
    @Özgenin Renkleri teşekkür ederim canım çok sağol :)Kendin yapınca daha bir hoşuna gidiyor tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
  8. Hamarat insanın hali başka oluyor tabi ellerine sağlık canım :)
    Hayırlı bayramlar öpüyorum çok :)

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. @Şehirler Arası Aşk Teşekkür ederim. Senin de geçmiş bayramın mübarek olsun canım. :)
    @Tuğba Canbul Çok teşekkür ederim. Sağolun. :)

    YanıtlaSil