MİNİK DOĞU KARADENİZ TURU-1-SAMSUN AMİSOS TEPESİ :)

Cumartesi, Eylül 15, 2012

Merhabalar tekrar yeniden hep yine. :) Tatile gidince o moddan çıkamama durumu vardır ya hani. Sıkışıp kaldım orda. Öyle yoğun gezmişiz ki eve gelip iki gün dışarı çıkmayınca kendimi yıllardır evde sandım. İstanbul'a annemlere gidince iki günde üç kez çarşıya çıktık bir de Ikea'ya gittik. Düşünün gerisini. :) Bloga bakıp bakıp durdum ne yazmak geldi içimden ne yazmamak. Bir de resim deposu doldu yazısını görünce şevkim kırıldı sanırım. Ancak bir kaç yazının daha resimlerini yükleyebildim. Ve oturdum  gün gün şehir şehir minik Karadeniz Turu'muzun resim ve detaylarını paylaşmak için blogumun başına. Öncelikle son yazımda bahsettiğim gibi navigasyon aleti şart böyle geziler için. Biz çok faydalandık. Bir iki kez şaşırtsa da bizi. Onsuz gittiğimiz yerlerin ancak üçte birine gidebilirdik. Bir de buna erkeklerin yol sormama huyunu katarsak ohooo diyebilirim. :)

Sabah altı gibi yola çıktık. Bolu'da mola verdikten sonra hem Samsun'u görmek hem de karnımızı doyurmak amacıyla güzel bir yerde duraklamak istedik. Hemen internetten araştırdım. Karşıma Amisos Tepesi çıktı. Yorumları da bizimkilere okuduktan sonra gitmeye karar verdik. Az biraz navigasyon aletinin azizliğine uğrasakta yolumuzu bulduk. Amisos Tepesi-Baruthane Tepesi olarak ta geçebiliyor. Dikkat etmek lazım. :)
Öyle acıkmıştık ki restaurant'ı görünce baya bir sevindik. Tabi manzara sonra bizi bizden aldı.
Tepeye teleferikle de ulaşım sağlanabiliyor. 
Hemen açık alana oturup siparişlerimizi verdik. Fakat servis ve elemanlar oldukça yavaştı. Gelip masaya ilgilenen yok. Siparişi zor verdik. 45 dakika kadar da gelmesini bekledik. Biz beklerken başka masadakiler de servisten şikayetçi oldular. Çok güzel ve lüks bir mekan ama çay içip tatlı bir şeyler yemek için giderdim bir daha gidecek olsaydım. Velhasılı kelam biz kavurmalı pide söyledik. 

Yasin Amisos Pidesi söyledi. Çok beğendi.
Recep'te etli pide. :)
Bu oturduğum yerden çektiğim bir fotoğraf. Denizin rengine hasta oldum. :)
Sonrasında ayaklandık tabi bir kaç fotoğraf çekmek için. Restourant'ı ve Amisos Tepesi'nden manzarayı bol bol çektim. Beğendiklerimi de aşağıda paylaştım. :)


Tatil boyunca hava öyle güzeldi ki. Ne sıcaktan bunaldık. Ne de öyle üşüdük. 
Biraz dolaştıktan sonra tepeden ayrıldık. Yemekte vakit kaybetmeseydik tepede pontus krallarından birinin mezarı bulunuyor. Görmek istiyorduk. Tepenin tarihi milattan önce 6.yy başlarına dayanıyor. Ayrıntılı bilgi almak isterseniz buyrun.
Sonraki durağımız minik molalar hariç. Rize/Kendirli yani bizim köyümüzdü. Dokuz gibi Ananemlere varmıştık.  Biraz oturup haliyle derin bir uykuya daldık. Ertesi gün neler yapacağımızı planladıktan sonra. :) 

You Might Also Like

3 yorum

  1. Esracım burası gerçekten harika, gidip görebildiğin için çok şanslısın canım. Bu arada enişten Yasin de iyi bi seçim yapmış, Amisos tepesine gidilince Amisos pidesi yenir tabi yani dimi :))) Bizim eniştemizde Erzurum ya ille de işin içine eti karıştıracak, benimki gibi et olmazsa olmaz...:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben evde yemekleri pek etli yapmam.Eti et gibi yemeyi severim. O da dışarda yediğimizde eti illa ki tercih ediyor. :) Zaten en güzeli Amisos pidesiydi. Bizimkiler kuru kuruydu. :)

      Sil
  2. evet erkeklerde yol soramama tarifi var benim eşimde öyle epey turlarız yani samsun da böyle güzel biryer hiç duymadım ama gerçekten güzelmiş...

    YanıtlaSil