ZORETANİN TEDAVİ SÜRECİM

Çarşamba, Ağustos 08, 2012

Merhabalar.İlaçları görünce şaşırmayınız. :) Ne zamandır paylaşmayı düşünüyordum. Çünkü kullanmaya başlamadan önce internetten çokça araştırmıştım. Zararı nedir,artısı nedir? Sonuçta elimde kalacak olacak nedir diye. Yüzümde 2-3 yerde dışardan çok belli olmayan ama elimle tuttuğumda içinde sert bir kütlenin var olduğunu hissettiğim akneler vardı. Geçmiyordu zaman zaman nüksedip tekrar az da olsa kalıyordu. Bir kaç kez krem,jel ve haplarla uygulanan tedaviler sonuç vermeyince doktorumu değiştirdim. 
Gittiğim doktora durumu anlattım. Kullandığım ilaçları reçeteleriyle gösterdim. Bana bu tedaviyi önerdi. Yaz için uygun olmasa da planlarımız gereği kabul ettik. Kan tahlilim yapıldıktan sonra imzaladım reçeteyi,aldım ilaçları. :)

Recep yan etkilerini okuyunca kullanıp kullanmamam konusunda beni tereddütte bıraktı. Sonuçta bu durumdan fazlasıyla sıkılan ben.İlaca başladım. Sabah-Akşam tok olarak tüketiyorum. Günde 40 mg. Tedavi sürecimi de altı ay olarak belirledi doktor.İlk 2 ay dudaklarım çok kötüydü. Sabah konuşacak kadar bile açılmıyordu neredeyse. Resimde doktorun verdiği Pantenol pomad'ı sürekli sürerek evde dolaşıyordum. :) Ki o bile çok etkili gelmiyordu. Çünkü dışarıda sürülebilecek bir şey değildi. Eczacının önerisiyle Bıoderma lıp balm'ı aldık. İnanılmaz memnunum. Başından beri kullansaydım ne iyi olurdu.
Ciltteki etkilerine gelecek olursak kollarınız yer yer kızarabiliyor. Tedavi sürecinde deriniz inanılmaz inceliyor ve hassaslaşıyor. Gece uyurken yanlışlıkla kolunu kaşısanız bir bakmışsınız soyulmuş. Ya da güneşe çıktığınızda kolunuz vs. güneş görmese bile kızarabiliyorsunuz. Aslında yazın uygulanması zor bir tedavi uygulayacak olanlara ekstra bir durum yoksa kış aylarını kesinlikle tavsiye ederim. Bunun için ellerime ve yüzüme 50 faktörlük güneş kremi kullanmamı söyledi doktor. Kollardaki ve vücuttaki kızarıklıklar için de exipial lipo. Kesinlikle bu da dudak balmı gibi en büyük yardımcılarınızdan olacaktır. 
Ayrıca ilacı kullanırken havuza iki kere gittim. Klorlu suyu üzerinizde tutmayın benden söylemesi. :)
Gelelim fasulyenin faydaları kısmına. :) Tedavimin üçüncü ayındayım ve bu ilaç kullanmada istikrar sağlamayan ve sevmeyen ben için bir rekordur. :) Demek ki faidesini görünce devam ediliyormuş Recep Bey! :) Ayda bir kontrole gidiyorum. Doktor durumuma bakıp gerekirse tahlil yaptırıyor ve ilaçlarımı tekrar yazıyor Bu ay Zoretanin yerine Roaccutane yazdı. İnternetten de araştırdığımda üreticilerinin farklı ilacın muadil,eşdeğer olduğu yazıyordu. Eczacı da Roaccutane 20 mg kalmayınca aynısı olduğunu söyleyip Zoretanin'i verdi. Cildimdeki değişiklik sadece ben değil çevremdeki herkes tarafından farkedilir oldu. Ve bu insanı epey bir mutlu ediyor. Her gece yatmadan köpük jel ile temizleyip,kremimi sürüyorum. Lip balm zaten hep elimde. :) Durum şu an süper kontrol altında. Bu arada makyaj neredeyse yapmıyorum özel günler hariç. Ve kullandığım ürünlerin kesinlikle dermatolojik olmasına dikkat ediyorum bu çok önemli.Ve de çokça su içmek. Vücudu öyle kurutuyor ki bir ay saçlarınızı yıkamayın öyle yağlanmadan kalır. :D Ama denemeyin tabi siz böyle şeyleri. :) Evet ilaçla ilgili deneyimlerim şimdilik bu kadar.Hoşçakalın...

You Might Also Like

23 yorum

  1. Geçmiş olsun tatlım Rabbim şifasını versin inşallah bende 18-20 li yaşlar arasında baya şiddetli bir tedavi geçirdim benimkide farklı birşeydi sivilce ve gece yanığı karışımı birşeydi yüzüm yara içindeydi roaccutane kullandım yaşadıklarının aynısını yaşadım birde bende acaip sırt ağrıları ve eklem ağrıları olurdu.

    YanıtlaSil
  2. Amin teşekkürler Özge :) Egilerek bir is yaptıysam belim ağrıyor bir de genel bir halsizlik var ama ilaçtan mı bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun canımm..
    umarım sonuç,çektiğin bunca zahmete değer..
    pırıl pırıl bir cilt ve,,sivilcesiz günlere;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Amin inşallah. :)

      Sil
    2. Biraz zahmetli olmuş senin için ama faydasını görmüşsün çok şükür.
      Çok geçmiş olsun canım.

      Sil
    3. Teşekkürler canım bu ayda bitti neredeyse kaldı 2 ay :) Şu an herşey güzel devam ediyor.

      Sil
  4. Aaa geçmiş olsun Esracım.Biraz geç oldu ama kusurumuza bakma.Acil şifalar diliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek canım inşallah geçti. Dört ayı bitti kaldı iki ay. :) Güzel duan için teşekkürler. :)

      Sil
  5. bu ilacı almak için yaşın kaç olması lazım?buarada geçmiş olsun :D

    YanıtlaSil
  6. BU İLACI ALMAK İÇİN KAÇ YAŞINDA OLAK GEREKİYO?BU ARADA GEÇMİŞ OLSUNNN:)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler. Alt yaş sınırını bilmiyorum fakat ergenlerde kullanıldığını biliyorum. Sadece kan değerlerinizin düzgün olmazsı gerekiyor galiba. Zaten tedaviye karar vermeden önce kan tahlili yaptırıyor doktor.

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler saolunnn:)

    YanıtlaSil
  9. Sivilce magdurları kardeşlerim :D zoretanini kullanlı 1 ay olacak ilaç 4 gün sonra bitiyor zoratenin 30 adet ve 50 tl civarında satılıyor vede sivilcelerimin hepsi gitti Allah'a şükür koca koca sivilcelerim vardı hep gitti , ACAİP bir ilaç sadece dudagım kurudu daha öyle soyulma, kızarıklık olmadı ama olacagıdan eminim çünkü daha ilk ayım keşke bu ilaca 3 yıl önce başlasaymısım sivilce çıkmadan kazırmışşım kökünü :D Size tavsiyem ne o ilaç nede şu en iyisi zoretanin :))Doktor gözetiminde :))

    YanıtlaSil
  10. merhabalar yazdıklarınızı okurken bu ilaçla ilgili yaşadığım her şey gözümün önünden geçti :) ben yaklaşık 9 aydır cildiyeye gidiyorum ve 6 aydır da zoratenin kullanıyorum o kadar çok yan etki varki bazen bunaldıgım olmuyor degıl fakat 4. sınıftan beri yüzümde ve bedenimde daima sivilcelerle dertteydim ama gercekten şu ilaç bir mucize :) insanın sıkıntılı belli dönemleri olur ve o süreçlerde stresten kaynaklı olarak sivilceler artış gösterir tam öyle bir dönemde başladım ve tabiki dudak kuruluğu,el ve vucut kurulugu ayrıca saç dökülmesi ve kurulugu,güneşe karşı aşırı hassasiyet,psikolojik olarak depresyona ittiğinden buna baglı belli bir süre unutkanlık yaşadığım yan etkılerdendir fakat aşırı derecede bir ilerleme kaydetmiş olmak inanın benim için çok büyük bir mutluluktu eger baslamayı dusunenler varsa zaten her isteyene yazılan bir ilaç degıl bir kac ay oncesıne kadar imza ile alınıyordu bazı yerlerde hala o sekılde yani agır bir ilaç ve bu yüzden herkese yazmıyorlar fakat bir şekilde basladıysanız kesınlıkle bırakmayın tedevıyı bıtırene kadar aralıksız kontrellere gıdın ve bırakmayın ayrıca kız arkadaslar ağdayı unutsunlar :) aksi takdirde ağda deriyi alır ve çok sıkıntılı bir süreç yasarsınız bu sadece bıyık için degıl tüm vucut ıcın gecerlıdır.. Ben bu ilacı kullandıgım surec boyunca 20 den 30 a sonra 40 a ve suandada 50 lik dozda alıyorum tabi kiloylada paralel olarak ve bu aşamalarda dudaklarım için hametan,blistex(medplus) el ve vucut için excipial,advantan yaz aylarında solante acnes50+ gunes kremi, göz kurulugu içinse refresh goz damlası,saclarım için de revigen sampuan kullandım halada kullanmaktayım evet zor bir süreç fakat beni en çok zorlayan yan etkiler degilde cevremden sureklı olarak duydugum cumleler ve önerilerdi acıkcası boş nasihatler bu insanı psıkolojık olarak zorluyor şahsen bunu yasadım ama şükürler olsunki çok iyi bir noktaya gelebildim kullananların yada baslıcak olanların Rabbim yardımcısı olsun teşekkürler,hoşçakalın :))

    YanıtlaSil
  11. merhaba , bende zoretanin tedavisinde 5. aydayım ve 1 ayım kaldı çok şükür mutlu ve sivilcesizim:) Çok fazla araştırdım ama hiç bir blogda veya sitede şu soruma cevap bulamadım: sivilce tedavisi bittikten sonra cildimi nasıl temizlemeli bakım yapmalıyım? Hangi ürünler daha doğru olur acaba? Ve makyaj ürünleri mineralli falan mı kullanılmalı? Doğla mı olmalı? Bundan sonra yine eskisi gibi yağlı ciltler için mi yoksa karma ciltler için olan ürünlerimi tercih etmeliyiz? Cevabınızı bekliycem.Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. @Bookkeeper Merhaba.Bende bu kadar eziyeti çektikten sonra kozmetik kremler kullanmak istemedim. La roche Posay ürünlerini kullanıyorum hala ve çok memnunum.Cildinizde büyük ihtimalle ilaçlar bittiğinde kuruma ve pul pul dökülme olacaktır,özellikle de banyo sonrası. Bunun için yüksek nemlendiricili ve yağlandırmayan kremleri de var. Ben La Roche Posay'in BB kreminden de çok memnun kaldım. İsterseniz birebir isimlerini de yazabilirim. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  13. İlacı kullanalı 2 Ay oldu Arkadaşlarla bi havuz yapalım diyoruz :) Acaba bi sıkıntı yaratabilir mi? Cevap verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  14. @Şükrü Balcı Klorlu su sıkıntı yaratıyor. :/ Kızarık ve kabarıklar oluyor. Tavsiye etmem.

    YanıtlaSil
  15. gözeneklerde nasıl bir etki yaptı,yediklerinize dikkat ediyor musunuz,yüzde tüylenme yapıyor mu bide sizin tedavinizin üzerinden baya bir zaman geçti sizde tekrar sivilcelenme falan oldu mu yada hiç mi sivilce çıkmıyor artık.açıkçası ilaçtan korkmuyorum ve benim yüzüm bebek poposu gibiydi her ne olduysa bu kış kistik bikaç sivilcem çıktı çok değiller arada çıkıyorlar bu ilaç vadettiklerini yerine getiriyor mu ?çok meraklıyım :)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba. 15 Yaşındayım. 5.sınıftan beri sivilce sorunu yaşıyorum. Son 1 yıldır sivilcelerim büyük büyük çıkıyor. Geçtiğimiz aylarda gittiğim cildiye doktoru tedaviye tetradox ve acnemix jel ile başladı 2 ay kullandım sivilcelerim biraz inmişti ama yine kötüydü. Zoretanin kullanmam gerektiğini söyledi babam yan etkilerinden dolayı kullandırtmadı. Bende tedirginim ama artık sivilceler canımı sıkmaya başladı yani geçsinde o 6 aya razıyım. Bir süre sonra başka bi doktora gittik, o da aynı şekilde tetradox ve acnemix jel verdi ama zoretaninden başka bi ilacın faydalı olmayacağını söyledi. 1 haftadır tetradoxu içiyorum. Hiçbir işe yaramadığı için boşa zaman kaybı. Yüzümü yıkamaya giderken bile yarım saat ayna karşısında sivilcelerimi inceliyorum. Anlayacağın epey sıkıcı bi dönemdeyim. Zoretanin kullandıktan sonra sivilcesi çıkanlar olmuş. Ne sıklıkla oluyor? Neutrogenanın ürünleri işe yarar mı? Ayrıca bi sitede boy uzamasını engeller mi diye tedirgin olanlar vardı. Boyum 1.60 ve kısa kalmak istemiyorum:( İlacın boya etkisi olur mu? Zaten dışarı çok fazla çıkmadığım için güneş konusunda tedirgin değilim. Ama babamın nasıl ikna olacağı konusunda hiçbir fikrim yok. Anca farklı bi hastaneden farklı bi doktor aynı şeyleri söylerse kullandırır gibi geliyor. İlaca bir an önce başlayıp, bir an önce sivilcelerden kurtulmayı istiyorum:(

    YanıtlaSil
  17. @asmlmelike İlacı kullandıktan sonra bebek sahibi olmak istediğimiz için doktora gittiğimizde pcos olduğumu öğrendim. Sivilceler de maalesef bu hastalığın bir getirisi. Şükür kıllanma olmadı ama olanlar oldukça çok araştırdığımda öğrendim. Bahsettiğin kadar azsa sivilceler zoretanin kullanmanı pek önermem sanırım. Blogla pek ilgilenemediğim için geç cevap yazdım. Umarım çoktan geçmişlerdir bile. :)

    YanıtlaSil
  18. @irem karaca Merhaba İrem. Bazen ergenlikte sivilceleri kafamıza daha çok takabiliyoruz. Yani 3 taneyse 5 6 taneymişçesine etki yaratabiliyoruz kafamızda. Su an hamileyim. Yanaklarım heidi gibi kızarmıs kabuk bağlamış bir halde. :/ Boya etkisi olur mu olmaz mı bilemiyorum. Fakat sonradan sivilcelerin çıktığı bir gerçek. Çünkü altta yatan sebebi halletmek gerekiyor. Ben tedaviden sonra pcos hastalığım olduğunu öğrendim. Ve bu maalesef geçebilecek bir hastalık değil. Yediklerime içtiklerime yaşantıma dikkat etmem gerekiyor. Umarım sendekiler sadece ergenlikte çıkabilen sivilcelerdendir. Ve zoretanin kullanmana gerek kalmaz. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil