YENİÇERİ KAZAN KEBABI ve MİNİK DOĞU KARADENİZ TURU :)

Çarşamba, Ağustos 22, 2012

Selam olsun herkese :) Ramazan ve bayram da geldi geçti. Biz de araba kiralayıp Rize'ye gitmeye. Ve mini bir Karadeniz turu yapmaya karar verdik. :) Bayramın ikinci günü biraz abartılan maliyet şakalarıyla ve gidilecek,görülecek yerlerin minik bir araştırmasıyla geçti. Sanırım toplamda 3000 km'lik bir yol katedicez gezmelerle birlikte. :) İstikametimizde Samsun'da duraklama,Tarbzon'da Uzungöl ve Sümela Manastırı, Rize'de Rize Kalesi, Ziraat Botanik ve Çay Bahçesi, Bekiroğlu Lokantası :) Ayder Kaplıcaları ve ulaşım da bir problem olmazsa Zil Kale var. Sonrasın da Erzurum İspir'e dedemin bal peteklerinin olduğu yere gidicez. Oradan eşimin memleketi Erzurum Merkez ve Ilıca'ya kaplıcalara gidicez inşallah.
Tabi bizim evde Kendirli eski adıyla Ğoloz'da kalıcaz başka bir yerde konaklamayacağımız zamanlar. :)
Rize'li olduğum halde ben bile bu denli kapsamlı gezmedim memleketimi. İnşallah nasip olur da paylaşırım burada. Yemek konularını azıcık es geçer gezi bloguna dönüşür benim bukalemun blogum. :)

Gelelim benim Kazan kaldıran kebabıma :)
Tarifimiz 9 kişiliktir. Öncelikle Kazan Kebabı' nda kullanacağımız patlıcanları seçerken dikkat etmemiz gereken husus ince ve kısa olmasıdır. Çok patlıcan patlıcan olup baymaması açısından.
İç malzemesi için 1 kg kıymaya 1 soğanı minik minik doğrayıp,1'er yemek kaşığı biber ve domates salçası katıyoruz. Tuzunu ve karabiberini ekleyip yoğuruyoruz.
Patlıcanların başını kesip resimdeki gibi hazırlıyoruz. Tuzlu suda bekletiyoruz.
Sudan çıkardığımız patlıcanları elimizle hafifçe sıkıp kıymaları minik toplar haline getirip boşluklara doldurup bastırıyoruz. Boş kalan yerleri dolduruyoruz.
Rendelediğimiz domatesleri üzerine döküp,piştiğine kanaat getirince fırından çıkarıp afiyetle tüketiyoruz. :)

You Might Also Like

5 yorum

1. Esracım iyi gezmeler sen bol bol gez fotoğrafla ki bize de fikir olsun :)))

1. İnşallah :) en ince ayrıntısına kadar yollar, nerde ne yenir, tarihçesi vs :) Zaten memleketimi cok severim umarım abartmam :)

2. süper bi gezi olacak esra, eminim:) ben orduya kadar geçtim daha doğuya gidemedim. İşler yoğun olmasaydı biz de bu haftalarda trabzondan başlayıp gürcistana kadar uzatmak istediğimiz bir rota çizecektik. Keşke gitmeden görüşebilseydik, çok heyecanlandım.. İnşallah seneye bir mani çıkmaz Allah izin verirse biz senden tiyoları alırız.. Şimdiden iyi yolculuklar canım, bol oksijen almalar, eğlenmeler, dinlenmeler..

1. İnşallah Feride :) Gezi bloglarından gerekli araştırmaları yaptım. Gürcistan aklımızdan geçmedi değil. Sadece nüfus cüzdanı ve 1 tl ödeyerek geçilebiliyormuş. Araştırıp bir daha ki sefere gideriz inşallah. Bende de öyle bir heyecan dalgası var ki sorma. İyi dileklerin için çok teşekkürler. Sağol. Saliha Betül'e selam. :)