GÜVEÇTE ETLİ KURU FASULYE ve BAYRAM ÖNCESİ TEMİZLİK !

Pazartesi, Ağustos 13, 2012


Geçen haftalarda Rahile Yenge'leri iftara çağırdığım bir günde yapmıştım. Zaten bizim evde et bir yemeğe girdiyse büyük ihtimalle misafir geliyordur. Yemeğin içinde olan etle aram çoğu zaman iyi olmadı. (Güveç hariç) Temizliklerden,düzenlemelerden,ütülerden bünyem o denli yoruldu ki. Yazı yazıp cümle kuracak motiveyi bulamadım bir türlü. Yardım etmesi için birini tutmak istedim. Önceki deneyimime kızgınlığımdan dolayı vazgeçtim. Ben kimseye şunu yap,bunu yap diyebilecek bir insan olmadım. Ve böyle olmadığıma da çoğu zaman şükrediyorum. Ama insanlar da kendi görevi neyse bilip yapmalı kanımca. Neyse bir daha ki sefer için referanslı biri gelecek inşallah. :) 

Dün akşam ki misafirlerim teyzem,dayım,kuzenim ve annem,babam ve kız kardeşim ve eşiydi. :)
Menü ve tatlılar beğenildi. Ben de mutlu oldu pek tabi. Babamın pek umutlu olmadığı Kazan Kebab'ım çok beğenildi. Ki bekarken 1,5 yıl öncesine kadar evde yemek adına birşey pişirmeyen bünye için babamın böyle düşünmesi normal sayılabilir. :) 
Şimdi geçelim tarifimize :) 2-3 adet soğanı minik minik doğrayıp şöyle bir sudan geçirip 5 yemek kaşığını ısıttığımız güvecimize alıp kavuruyoruz.
Dolu dolu birer tatlı kaşığı biber ve domates salçasını ekleyip kokusu çıkana kadar tekrar kavuruyoruz.
Kuş başı etlerimizi ilave edip;
ardından 2 su bardağı bir gece önceden suda bekletip,yarım saat haşladığımız fasulyeyi güvecimize katıyoruz.
Bir güzel karıştırıp,5 dakika kavurup 5 su bardağı kaynar suyumuzu ekliyoruz. Fokur fokur yarım saat yüksek ateşte, 1 saat kadar da kısık ateşte pişiriyoruz. Sonrası malum. :) Afiyet olsun. :)
Not: İftarda açlıktan tabakta resmini çekemedim . :)

You Might Also Like

4 yorum

  1. Nefis görünüyor acıktımmmmmmmmmmm :)
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım ama Ramazan'da o kadar güveç yaptım ki artık baya bir süre uzak kalmak istiyorum içinde et ve güveç olan tarif ve yemeklerden :D

      Sil
  2. Teşekkürler sana da iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil