PUF PAMUK POĞAÇA :)

Cuma, Temmuz 20, 2012

Az çok takip edenler bilir benim fırın poğaça ve kek gibi birşey pişireceksem beni pek memnun etmez.Bu tarifi Pelinchef'ten aldım. Teşekkür ediyorum tarif için çünkü benim fırında pişen en pamuk ,en puf poğaçadır kendileri. :) Düşünün benim fırında pamuk olduysa normal fırınlarda neler çıkar ortaya. :)

Ben hamurlu tarifler genel olarak sıvı olan malzemeleri önce karıştırıp homojen bir hale getirdikten sonra un ilavesini yaparım. Sebebi bir kaç kez aksini deneyip istediğim sonucu elde etmemem. Özellikle Donut yaparken kesinlikle kavradım önce sıvı malzemeleri karıştırmam gerektiğini. :) (Çok sert olup hamur kabarmayınca:) Ee tabi bu öneriyi mantı hamuru gibi hamurlarda denemeyin. :) Malzemelerin oda sıcaklığında olması da en önemli hususlardan biri.
Önemli noktalarımızdan sonra geçiyoruz tarifimize. :) 
Birer su bardağı ılık süt,ılık su, 5 çorba kaşığı şeker, 1 çorba kaşığı tuz ve yaş mayayı parmaklarımızla güzelce karıştırıyoruz. ( İnstant maya kullanacaksanız una karıştırıp öyle ekliyoruz kabımıza)
    3 su bardağı unu yavaş yavaş ekleyip hamurumuzu hazırlıyoruz. Yetmediği takdirde azar azar un ekleyip                        hazır hale getiriyoruz. Hamurumuzu yarım saat kadar ılık bir yerde mayalanmaya bırakıyoruz.
Mayalanan hamurumuzu minik yuvarlaklar haline getirip yumurta sürüyoruz. Aslında içli de yapılabilir. Benim tercihim sadeden yana olur genelde. :)  Üzerini mavi haşhaşla süsleyip. Önceden 180 derece ısıttığımız fırınımızda pişiriyoruz. 
                                   Puf puf,pamuk pamuk poğaçaların sahibi oluyoruz inşallah. :) 
                                                                     Afiyet olsun. :)

You Might Also Like

6 yorum

  1. Esra Hanım bu tarifi denedim gerçekten süper "puf" bir poğaça oldu :) Teşekkür ederim tarif için, "ane evimde tariflerim" defterime ekledim bile :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğenmenize :) İyi günlerde yapar tüketirsiniz inşallah. :)
      Sevgiler...

      Sil
  2. Merhaba ayakli standi nerden aldnz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Englısh Home'dan aldım. Şu an da satılıyor galiba ara ara vitrininde gördüm. :)

      Sil
  3. tarifde yağ yokmu acaba ?

    YanıtlaSil