DONUT'larım ve HEM'lerim! ;)

Pazartesi, Temmuz 23, 2012


Merhabalar. Geldik doğum gününden kalan son tarifimize. :) Doğrusunu söylemek gerekirse Ikea'ya gittiğimde çıkışta alıyordum Donut. :) Ama evde yaptıktan sonra sanki ''O da neymiş? Gerçek Donut bu!'' moduna geçtim. :) Hem tatlı ihtiyacınızı gideriyor. Hem hamurlu olduğu için de oldukça doyurucu. Hem görsel olarak ta yiyilesi. Daha ne olsun? :) Diğer tariflerim kadar pratik olduğunu söyleyemiciim. :) Biraz uğraş gerektiyor. 

Öncelikle hamuru için; 1 çay bardağı ılık süt ,1 çay bardağı ılık su ,3 çorba kaşığı toz şeker,1paket yaşmaya,1çay kaşığı tuz,2 adet yumurtayı kabımıza alıp karıştırıyoruz. Yavaş yavaş 3 su bardağı unumuzu ekliyoruz. Hamurumuz ne çok ele yapışan bir kıvamda ne de sert bir kıvamda olmalı. Azıcık ele yapışması yerinde olacaktır. Kıvamını ayarladıktan sonra nemli bir bezle üstünü örtüp mayalanmaya bırakıyoruz.
Mayalandıktan sonra un serptiğimiz tezgahımızda merdane yardımıyla hamurumuzu 2-3 cm kalınlığında açıyoruz. Su bardağı ile şekil verip,ortasını da küçük bir kapak yardımı ile deliyoruz. Unladığımız bir tepsiye diziyoruz. Yarım saat kadar bekletiyoruz. Bu sürede tekrar kabarıyorlar. 
Kabaran Donut hamurlarımızı orta ateşteki yağa spatula yardımıyla atıyoruz.
Çevirerek kızartıyoruz. Yağı çok çekmemesine dikkat ediyoruz.
Kızarttığımız Donut'ları havlu peçete üzerine alıp yağlarını çekmesini sağlıyoruz. 
3 paket kare çikolatayı benmari usulü eritip Donut'larımızı batırıyoruz. Renkli glazürler ile süslüyoruz. 
Afiyetle tüketiyoruz. 
Not:Yazın sıcağında çikolataları erimesin diye buzdolabına koyduğum Donut'larım normalden sert oldular. Siz siz olun benim düştüğüm hataya düşmeyin. :) 
Hoşçakalın...








You Might Also Like

11 yorum

  1. ellerine sağlık tatlım....
    donutların harika görünüyor....
    canım çekti....
    hayırlı ramazanlar....
    banada beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)
      Benim de tarifi yazarken çekti :) Çoktan da tükemiştik.
      Sana da hayırlı Ramazanlar. Beyti Kebabı'nı inceliyoruz şu an eşimle :)

      Sil
  2. vuuuuu iftara iki buccuk saat kala bunu görmek çok fena geldii :O ellerine sağlık mikemmel görünüyo mmm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru olabilir :) Çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  3. Gerçekten çok güzel görünüyor..Ellerine sağlık.Büyük emek ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim evet bu yaz sıcağında bu biraz zahmetli :) Kısın rahat rahat yapıcam inşallah.

      Sil
  4. Beklediğim tarif gelmiş :)
    Deneyecem bi gün ama ramazanda zor gibi mutfak çok sıcak :)
    Uzanıp alasım geldi ekrandan ah :)
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Umarım beğenirsin canım.
      Ramazanda da insanın canı çekiyor ama iftardan sonra yer kalmıyor maalesef. :)
      Yorumunu bekliyorum yapınca. :) Öpüyorum. Sevgiler...

      Sil
  5. çok güzel görünüyor insan bunu yemeye kıyamaz yerse de doyamaz gibi :)

    YanıtlaSil
  6. sayfayı kapatamıyorum inan tekrar tekrar bakıyorum ya sabaha kadar buna yorum yapıcam :)))
    en kısa zamanda da deneyeceğim :)
    oruçluyken de olmadı ama napalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza bayıldım desem yeridir seviyorum böyle samimi insanları :) Çok teşekkürler :)

      Sil