BADEMLİ DÜĞME KURABİYE... :)

Cumartesi, Temmuz 21, 2012

İftar için yemeğimi hazırladım. Canım sıkıldı. Vakit geçmek bilmedi. Biraz etamin için şablon aradım. Sonrasında kürkçü dükkanıma dönüp tarifimi paylaşayım dedim. :) Hava bugün sanki geçen bir kaç güne oranla daha sıcak. Çatı katında sıcak günler zor geçiyor. Klima da hep rahatsız ederdi beni. Ta ki arkadaşımda şu sıcak günlerden birinde üşüyene kadar. Ütopik bir yerdeymişim gibi. Bir ara hırka bile giydim. Geldiğimde Recep'le konuştum. Çarpmıyomuş beni dedim. :) Odamızı ölçtük,araştırdık. Bir de mağazaya gidip inceleyeceğiz inşallah. Recep sabah-akşam çalıştırırım üşütürüz diye biraz endişeli. :) Ama açmam buradan sesleniyorum. Söz veriyorum.:) Memnun olduğunuz bir model veya marka varsa paylaşmanızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler. :)

Geldik bu kadar muhabbetten sonra tarifimize. :)
İki su bardağı un,su bardağının 3/1'i kadar şeker,bir yumurta,125 gram tereyağı/margarin,1 su bardağı toz fındık/badem ve yarım tatlı kaşığı kabartma tozunu yoğurma kabına koyup;
yoğuruyoruz. Çok çabuk yoğuruluyor. Ben bile şaşırdım. Streç filme sarıp yarım saat buzdolabında bekletiyoruz.
Düğme şeklini vermek için üç aşamadan oluşuyor. Öncelikle çay bardağı ile hamurumuzu kesiyoruz.
Çay bardağından küçük bir kapağı dairemize bastırıp kaldırıyoruz.
Pipetle de düğmenin deliklerini oluşturuyoruz.
Önceden ısıttığımız 180 derecedeki fırınımızda altları hafif kızarıncaya kadar kurabiyelerimizi pişiriyoruz.
İstersek sade haliyle afiyetle tüketebilirken, istersek Dr. Oetker'in süsleme glazürü tüplerini kullanarak düğme kurabiyelerimizi düz veya çapraz dikişler dikebiliriz. İftara az kalmışken herkese hayırlı iftarlar ve güzel bir Ramazan diliyorum Allah'tan. Hoşçakalın... :)

You Might Also Like

7 yorum

  1. Çok şeker görünüyorlar amaaaaaaaaa :)
    En kısa zamanda denemek istiyorum :)
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım :)
      Senin yorumunu merakla bekliyorum o zaman :)

      Sil
  2. amanın ben bu kurabiyeleri çok sevdim....
    çok şekerler yahu....
    ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  3. Kurabiyeler çok güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok Çok Beğendim Gerçekten :)
    En Kısa Zamanda Yapmayı Düşünüyorum :)

    YanıtlaSil