KİRAZLI KEDİ DİLİ PASTA :)

Cuma, Haziran 22, 2012

Bizimkiler Kedi Dili pastamı çok sevdiler. Yemekten sonra çay saatinde ikram etmek için seçimimi bu pastadan yana çilek yerine kiraz kullanarak yaptım. :) Kiraz da çok yakıştı. Ufak tefek aksilikler olmasaydı. Görüntüsü de daha muazzam olabilirdi. Artık başka seferlere. :) 
Tarife geçeçek olursak krema tarifine şurdan bakabilirsek sevinirim. :)

Kelepçeli kalıbımızın tabanının çıkartıp; kelepçemizi servis tabağımıza yerleştiriyoruz. Kelepçeli kalıbımızın boyuna uygun kestiğimiz kedi dili bisküvileri yumurta fırçasıyla ıslatıp kenarlara diziyoruz. Artan parçalara süte  batırıp tabana sıkıca diziyoruz.Yetmediği takdirde ek yapıyoruz. 
                           Kremadan az bir kat sürüp dilimlediğimiz muz ve kirazları serpiştiriyoruz.

Meyvelerin üzerine de az bir kat daha krema sürüp minik parçalara bölüp süte batırdığımız kedi dili bisküvileri yerleştiriyoruz. En son katı kirazlarımızı hazırladıktan sonra yayıyoruz. Kuruduğu takdirde meyveler yapışmıyor çünkü. :)
Süslemede kullanacağımız kirazları ortadan ikiye ayırıp çekirdeklerini çıkartıyoruz. Saplarını koparmıyoruz çünkü çikolataya batırdığımızda oldukça kolaylık sağlıyor. :)
Benmari usulü erittiğimiz çikolataya kirazları resimdeki gibi batırıp buluyoruz.
Dolaba koyuyoruz.
O esnada son kat kremamızı da sürüyoruz.
Ardından kiraz ve muz ile isteğimize göre süslüyoruz. Benim çikolatam azdı. Çoğaltmak için çikolata sosu ve nutella ve süt ekledim az miktarlarda. Ama istediğim kıvamı elde edemedim. Tek çikolatayla daha güzel sonuçlar elde edeceğimize Allah'ın izniyle eminim. :) Bu arada muzlar kararmasın diye tart jöle kullandım. Afiyetle güzel günlerde hazırlayıp tüketmek dileğiyle. :) Hoşçakalın...



You Might Also Like

7 yorum

  1. Cok güzel olmus, henüz hic meyvelisini denemedim ama hep aklimda :) Kirazinda tam zamaniyken iyi olur ;)

    Hayirli Cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sana da hayırlı cumalar Kelebek Gibi :)
      Meyve çok yakışıyor inan denemelisin. Ama tam bir rejim düşmanı. İki dilim yedim :) Tatlıya zaafım var.

      Sil
  2. tam bilgisayarı kapatıp yatacakken görmeseydin bu nefis görünümlü pastayı çok iyi olurdu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de yaparsınız en yakın zamanda :)

      Sil
  3. Süper, iştah kabartıcı..... Mmmmmm

    YanıtlaSil
  4. Tebrik ederimmmmmmmmmmmmmmmmmm sen kazanmışsın kedi dili pasta yarışmasını çok sevindim :)
    Zaten Sen kedi dili pastada da uzman oldun artık ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canİm arkadaşım :) iltifatların kalbinin güzelliginden

      Sil