GÜVEÇTE ETLİ TÜRLÜ VE HOŞGELDİN YEMEĞİ :)

Cuma, Haziran 22, 2012

Merhabalar. :) Bu aralar gezmekten bloga yazı yazmaya ve düzenlemeye vaktim kalmıyor. Yine yoğunum ama keyif yorgunluğu olunca pek sesim çıkmıyor. :) Bugün arkadaşlarla iki araba dolduk doluştuk havuza gittik. 
 Çıkışta piknik yaptık Gölcük Sahili'nde. Tesadüf orda da lunaparak varmış. Kimsecikler yoktu. 
Gondola bindik çığlık çığlığa. Çarpışan arabaya bindik. Çok eğlendik. :) İnsanın arkadaşları da keyif ehli olunca bir başka oluyor yahu. :) Bunlar da instagramdan paylaştığım resimlerdi.
Gelelim soframıza. :) Rahile Yenge benim eltim. Kızıyla minik torunu Erva geldiler. Ben de bir gün ağırlamak istedim. Menü de türlü yemeğinden hariç,mercimek çorbası ve mısırlı pilav vardı. Közde patlıcan salatası bir de. :) Çayın yanına da Kirazlı Kedi Dili Pasta yaptım. Onu da bu gece yayınlarım inş. :) Recep'in Bolu'dan gelirken süpriz aldığı güveç kabını da ilk kez kullandım. Tarifi de güveç yemeklerine bayıldığım teyzemden aldım. Birebir uyguladım. Hiç etli yemek yapmam aslında. Et et gibi tek tadına vararak yenmeli bence. :) Ama güveç türlü bu kapsamın dışına çıkıyor benim için. :) Bu sefer aşama aşama resimledim. :) Umarım dener siz de beğenirsiniz.Geçiyorum tarifimize;
Güveç kabını sudan geçirip ocağın altını yakıyoruz. Doğradığımız 4-5 adet soğanı güvecimize koyuyoruz.
Minik minik doğradığımız 3 adet domatesi,
4 biberi,
1 kg'a yakın kuşbaşı eti,
2 patlıcanı,3 patatesi,
4-5 diş sarımsağı karıştırmadan ekliyoruz. Üzerine yaklaşık 1-5 ila 2 çay bardağı arası zeytinyağını gezdirerek döküyoruz.
Nane,kara biber,pul biber ve tuzunu ekleyip bir güzel karıştırıyoruz. 
Son olarak 2 su bardağı kaynar suyumuzu ilave edip kaynayana kadar yüksek ateşte,kaynadıktan sonra kısık ateşte pişiriyoruz.
Afiyetle tüketiyoruz. :) Hoşçakalınn...

You Might Also Like

2 yorum