KREMALI HAVUÇLU KEK VE ALIŞVERİŞLERİM :)

Pazartesi, Mayıs 14, 2012

      Geldik mi son tarifimize :) Bu günlerden sonra pasta çörek işlerinden uzak kaldım biraz. Yavaş yavaş tarifleri de bitirdim. Aklımda bir kaç tarif var. Teoriden pratiğe dökmeyi düşündüğüm.
      Kardeşimin düğünü için alışveriş yaptık bu hafta. Onun tül ve perdelerini aldık benim de kıyafetlerin bir kısmını. Kına gecesinde giyeceğim tütü eteğimin kesim aşaması bitti dikim aşaması ise bu akşam. :) Üzerine uygun gömleğimi buldum hemen aldım. Düğün için hem klasik hem sevimli bebe yakalı fiyonklu bir pardesü aldım. Ayakkabımın da siparişini vermiştim. Kampanya bitiminde kargoya verilecek. Gelinden önce herşeyim hazır sayılır :D 

     Kek tarifini  Leyla'nın kardeşi Elha'dan kaptım :) Leyloş mesajla bana tarifi gönderdi. Baktım süt yok,yağ yok ,yoğurt yok . Olur mu yahu dedim :)  Katıverdim yarım su bardağı sıvıyağ kötü olmadı fakat bu tarifle çok çok daha hafif. Kekin üzerindeki çatal izlerini görmeyiniz efendim. Benim fırının ne yapacağı belli olmadığı için çatalla öldürdüm keki neredeyse güzel pişsin diye :D Bu kadar ön açıklamadan sonra sıra geldi tarife ;) 
   Kek hamurumuz için ; üç yumurta ve bir buçuk bardak şekeri iyice karışına kadar çırpıyoruz. İki bardak unu ekleyip karıştırma işlemine devam ediyoruz. Sonrasında rendelenmiş iki bardak havuç, bir bardak ceviz, bir paket kabartma tozunu ekliyoruz. Yağlayıp, unladığımız uygun tepsimize döküp fırında pişiriyoruz. 

    Kreması için; dört bardak süt, bir bardak şeker, bir bardak un, bir paket vanilyayı tenceremize alıp kaynayıp krema kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Ocaktan aldıktan sonra bir bardak sütle çırpılmış krem şantimizi ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Ve kekimizin üzerine yayıyoruz. İstersek rendenin ince tarafıyla rendelediğimiz havuç ve fındıklarla veya benim yaptığım gibi fındık ve çikolata ile de süsleyebiliyoruz. Ve de afiyetle tüketebiliyoruz üstelik :) Güzel günlerde sevdiklerimizle tüketmek dileğiyle. Hoşçakalın :)


You Might Also Like

0 yorum