KAFES BÖREĞİ ARASI DERS MOLASI :)

Cuma, Mayıs 18, 2012



      
 Bugün temizlik maratonu vardı evde. Önceki gün tütü eteği diktik Rahile Yenge'yle. Haliyle heryer ip oldu. Yerde bulduğum iğneler de cabası. Kimseye iğne batmadan bu işi atlattık ya helal olsun bize. :) Evi baştan aşağı temizledim. Mutfak dolaplarının kapakları kaldı bir de buzdolabı :) Ama ben nerde kaldım onu bilemiyorum. Bu arada tütü etekle ilgili detayları buradan paylaşmayı düşünüyorum. :) Yarında annecimle sabah erkenden Eminönü'ne gideceğiz inşallah. Recep'te işyerinin düzenlediği geziyle Bolu'ya gidiyor. Cumartesi dönecek. Eşler götürülmüyormuş. Buradan protesto ediyorum onları. :D Hıhhh! Bir daha aynı durum olursa şirketin adını yayınlamaktan çekinmiyciim :D Duyrulur Recep :) Geçiyorum tarife; 

       Bu böreği önceki gün araştırma grubumuzun çay saati için hazırladım. Azıcık üstünün fazla pişmesi hariç tadı yerinde bir börek oldu. Fazla pişmesinin sebebi önceden de belirttiğim gibi fırının marifeti. İçini pişirmeyince fırının raflarında oyun oynar gibi yer değiştiriyorum ama hep durum aynı. Servisi çağırmayı düşünüyorum. 
      Oda sıcaklığındaki 1 su bardağı süt ,1 çay bardağı yoğurt ,1 çay bardağı zeytinyağı ,1 yumurta ,1 paket yaş maya ,1 yemek kaşığı şeker ve 1 silme tatlı kaşığı tuzu karıştırıp aldığı kadar un ile yoğuruyoruz. Mayalandıktan sonra merdane ile tepsimize uygun şekilde hamurdan açıp içine maydonozlu lor peynirimizi yayıyoruz. Geriye kalan hamurumuzu da merdane yardımıyla açıp uygun şeritler keserek kafesimizi oluşturuyoruz. Şeritleri iç içe geçirebilirsek daha güzel olur. (Vakit darlığından benimki üst üste oldu:) )

Yumurtamızı da sürüp önceden ısıttığımız fırınımızda pişiriyoruz. Ben biraz mavi haşhaş serpiştirdim. İsteğe göre kullanabilirsiniz. Tabi içte aynı şekilde arzuya göre değiştirilebilir. Afiyet olsun. :)
Minik Not: Hamur inanılmaz kabarıyor. Artan hamurdan dört tane de poaça yapmıştım. Küçük iki borcamda veya orta boy bir tepside yaparsanız daha verimli olabilir. :)
Herkese mutlu hafta sonları :) Bana ve isteyen herkese çok uzun süre yeten temizlik hiç dağılmayan,toz olmayan bir ev :) Amin!


You Might Also Like

0 yorum