HAŞHAŞLI POAÇA İSTER MİYDİNİZ? :)

Perşembe, Mayıs 31, 2012

Dikkat ettiyseniz Haşhaşlı Ekmek değil Poaça  bu tarifimizin adı. :) Tadını beğendim fakat Haşhaşlı Ekmek'teki gibi yoğun haşhaş tadı yok. Misafirlerim Gül Tatlısı sandı. :) Tadınca haşhaşlı olduğunu farkettiler.    Beğenildi. Sunumu da  tam puan aldı benden :)
Bu arada farkettiyseniz peçete işi çok hoşuma gitmeye başladı. Yakında koleksiyoner olabilirim. :)

Tarifimize geçecek olursak; Mayalı Tırtıl Poaça hamurundaki tarifi kullandım. Hamuru dört eşit parçaya böldüm. Bir tanesini alıp ortasına 4-5 kaşık haşhaş 4 kaşık sıvıyağ katarak özümseyene kadar yoğurdum.  
İki eşit parçaya bölerek bir tanesini resimdeki gibi merdane yardımıyla açtım. İki parmak kalınlığında kestim.
İkişer tanesini üst üste koyarak resimdeki gibi sardım.
Aralıklarla tepsiye dizdim. Sıkıştırarak yuvarlak bir borcama veya kelepçelei kalıba da dizilebilir.
Önceden ısıttığım fırında 160 derecede bol bol kontrol ederek pişirdim. :) Afiyet olsun .


You Might Also Like

4 yorum

  1. Çok severim haşhaşlı tadları. Acaba o üst üste koyduğun şeritlerin arasınada haşhaş sürsek nasıl olurki sırf daha fazla kalori işte ah ben :)
    Ellerine sağlık.

    Birde tabakların hep dikkatimi çekiyor :) Almadan rahat edemicem sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine haşhaşlı ekmeğe döner ve çok güzel olur :)
      İstanbul'a düşerse yolun gider alırız beraber :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. İnşallah :) Burdan selamlaşıp sohbet edebildiğim bir arkadaşım olsun istiyorum :)

      Sil