EMİNÖNÜ GEZİMİZ -2- :)

Pazartesi, Mayıs 21, 2012

Eminönü Gezimiz-1-'in 2. serisini Kürkçü Han ve civarında yaptık. :) Sabah erkenden annecimle Üsküdar sahilde buluştuk. Aldık simitlerimizi,poğaçalarımızı Eminönü'ne geçtik. Yasin'e aldığımız terlik bir numara büyük gelmişti. Onu değiştirdik. Kübüli'nin alışverişte alınan 5'li takımı hoşuna gitmemişti. İnternetten bir model beğendi. Onu da değiştirdik. En son da Englısh Home'dan bir pike takımı almıştık. Rengi çok soluk geldiği için geri iade ettik. Yani bir sürü iş hallettik. :) Sonrasında başka pike takımları baktık ama tek renk pembe bulamadığımız için alamadık. Oradan Kürkçü Han'a doğru yol aldık. Bu resim giriş kapısı :) Eğer gitmediyseniz tanımanız ve bulmanız için kapıları kilit noktalarını çekmeye çalıştım. :)

Burada kına gecesi eşyalarından,havlu,ip çeşitlerinden,battaniye,banyo takımları,tül,perde,çeyiz eşyalarına kadar herşeyi bulabilirsiniz. :) Kurdaleler bedava fiyatına topu 50 kuruş :) Organze vs her çeşit.
Han'ın içten çekilmiş bir kaç kare fotoğrafı. 
Üst katta gelinlikçiler bile var.
Çift kişilik pike takımları 50 ila 60 tl arasında değişiyor. :)
Bu havluların orda fiyatını görmemişim. Görseydim alırdım. :)
Ortadaki ekru renkli battaniyeden Kübüli'ye almıştık. :) 80 tl'ydi sanırım.
Nubuk çift kişilik pike takımları 120 tl'ydi.
Karışık çeyizlik eşyalar :)
Bu boncuklu takımların çeşitleri inanılmaz çoktu ama fiyat sormadım :)
Puantiyeli masa örtüleri bile vardıııı :)
Han'ın içinde girişten sağ tarafın ortasından bir yol Paşabahçe'nin toptan satış deposuna gidiyor. Mutfak için plastik ve cam her türlü şeyi uygun fiyata bulabileceğiniz bir yer. Ve süs eşyalarını da :)
İçeri girip ilk sola döndüğünüzde dükkana ulaşmış oluyorsunuz.
Sürahiler.
Binbir çeşit kupalar :)
Süs eşyaları.
Mutfak saatleri.
Bunu Kübüli'me beğendim ama ona keçeden kırmızılı bir saat yapmayı düşündüğüm için almadım. :)
Alt katta tabak çanaklar ve süs eşyaları vardı.
Bu kırmızılı çam stand yılbaşını anımsatmasaydı alırdım kesin :)
Banyo takımları çok güzeldi. En baştaki çizgiliyi beğendim :) Fiyatlar da gayet uygun. 65 tl :)
Şu lüx zeytinliğin kırmızısından bi tane aldım :)
Bunlar da keman şeklinde yağdanlık :)
Her yerde bu İstanbul baskılı havlulardan vardı. Taşlı olmasaydı alırdım. Böyle çok süslü geldi bana. Fiyatı 10 tl'ydi.
Mısır Çarşısı Ketenciler Kapısı.
Bu bakırlara bayılıyorum. Bir lokumluk almak istiyorum ama azcık ucuzlasınlar yahuu :)
Olmazsa olmaz Kuru Kahveci Mehmet Efendi ve kokusu :)
En son da vapurdan Kız Kulesi ile vedaya hazırlanıyorumm :) Tütü eteğim için kristal boncuk aldım. Biraz hizaya gelsin işlemeleri paylaşıcam. Etamin kumaşımı da aldım aklımda deli fikirler var. :) Böyle işte şimdilik. Allah'a emanet olun. Hoşçakalınn. Mutlu kalın :)

You Might Also Like

6 yorum

  1. Burda insan nereye bakacağını şaşırır heralde :)
    Tütü eteğini merakla bekliyorum :) çünkü bende çok istiyorumm ama güzel bişi bulamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oluyor. :)
      Evet bende başta almayı düşündüm ama 150 tl astarsız haliydi. Kalın lstiğe geçirilmiş tek kat tül için pahalı geldi. Rahile yenge (eltim) de kumaşları al ben dikerim dedi. :) Ben de oturdum internetten araştırdım. Ekledim,çıkarttım. Kemerinin boncuklarını hafif yola koyayım paylaşıcam ama bi mankene ihtiyacım var galiba :D

      Sil
  2. esra hanım acaba etamin kumasını ne kadara aldınız ? seccade ıcın lazım da

    YanıtlaSil
  3. Paşabahçe'nin dükkanı her gittiğimde çok kalabalık oluyor. Ama güzel şeyler uygun fiyata bulunabiliyor. Seviyorum Eminönü'nü:))

    YanıtlaSil
  4. @beyza aydin baser Evet hep kalabalık. Ama çok değişik ürünler olmuyor. Azıcık ta çeşit çok olsa daha iyi olur. Tabi yine de uğramadan olmuyor. :)
    @adsız Etamin kumaşımın metresini 35 liraya almıştım. Seccade için kullanmayacaktım çünkü. Seccade için olanların metresi 10 lira bildiğim kadarıyla. :)

    YanıtlaSil
  5. yaklaşık 8 ay önce bu yazınızı görmüştüm ve eylülde yolum İstanbul'a düştü.Bulmamız biraz zor oldu bilmediğim için ama sonunda becerdik.Resimdeki gri pasta standı çok hoşuma gitmişti.Aynısı ve daha birçok şey aldım.Ben bir uyarı yapayım yanınızda valiz falan götürün tekerlikli zira poşetlerle taşımak işkence gibi oluyor =) Çok teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil