DAMALI ŞARLOT PASTA VE MİSAFİRLERİM :)

Perşembe, Mayıs 31, 2012

     Damalı pastayı gördüğümden beri yapmak niyetimdeydi. :) İlk Rahile Yenge'nin misafirlerine yapmıştım. Onda ahududu-çilekli pasta kreması yerine sade krem şantiye renk versin diye 2 tatlı kaşığı kakao aroma katsın diye de 1 tatlı kaşığı türk kahvesi katmıştım. İçini de sade kremalı yapmıştım. Çok ta yakışmıştı. Fakat fotoğraf makinem yanımda değildi. Cep telefonundan çekmiştim. Kesilmiş halini de çekemeyince yayınlamamış bir dahakine artık demiştim. Meyveli olarak benim arkadaşlara yapayım bakalım yorumları ne olacak dedim :) 
     Herkes çok beğendi. :) Ben de mest oldum. Pastane pastasına benzettiler. Aslında pandispanyasını bile ben yapmadım. :) Ben biraz ARGE yapıyorum o kadar. :)

Masamın demirbaş resim çekimi :) Menüde Kumpir, Tatlı Tüzlu Kurabiye,Haşhaşlı Poaça,Damalı Şarlot Pasta ve Yoğurtlu Fellah Köfte vardı. Tarifleri sırayla paylaşıcam inşallah. :) Kumpire ketçap mayonez sıkamadım. Sevmeyenler vardı. Çok güzel faydalı bol sohbetli güzel bir gün geçirdik. Allah razı olsun evimizi şenlendirdiler. :)
Tarifime geçecek olursak bol resimli bir tarif oldu bu kez. Çünkü görünce ne basitmiş diyor insan :) Önce biri kakaolu biri sade olmak üzere iki adet pandispanyamı açıp kesme biçme işlemlerine hazırladım. :) Belirlediğim (orantılı olacak şekilde) üç boy kapak,bardak vs. yardımıyla pandispanyaları bıçak ile kestim.   
Resimde görüldüğü gibi dairelerin yerlerini değiştirdim.
Ara kremasında Tiramisu'da ki tarifimi kullandım. Dairelerde sade olan kısımları yumuşak olması için az bir şekilde sütle ıslattım. Kakaolu olan kısımlara ise böğürtlenli sos sürdüm. ( Böğürtlen reçeli de kullanılabilir.) Ara kremayı resimdeki gibi yoğun olmayan bir şekilde sürdüm. Diğer yerlere yaymamaya dikkat ettim ki dama formu bozulmasın.
Normal tarifte 4 kat üst üste koyuluyordu. O şekilde de uygulanabilir.Ben bir taşla iki kuş vurmaya çalıştım. :) Kubbe olması için dördüncü katın en dıştakı dairesini alıp pastayı yükseltmede kullandım. En üstteki daireyi de artan kek parçalarını yan yana tutup çay bardağı yardımıyla kestim. Daire formuna getirerek yerleştirdim. 
Dış süslemede Ahududu-çilekli pasta kreması ve sade Krem şanti kullandım.
Pasta kesme konusunda pek marifetli değilimdir. :) Resim işini de hallettim. Artık resimlerde blogumun adını da kullanıcam. :) Hoşçakalın. Afiyetle kalın. :)

You Might Also Like

8 yorum

  1. ımmmhh
    enfess görünüyoooo :)
    ellerine sağlık..
    maşşallah kaloriside okdar bolki anam bunu yesem 1 kg ile savaşa başlarım heralde :D

    YanıtlaSil
  2. :) Çok teşekkürler.
    Ben de gidişatı düzene koyup önüne geçmek için spor aleti bakıyorum :) Yemeklerle ve hamur işleriyle aram yok. Ama sütlü tatlı ve pastalara hayır diyemiyorum :) Hem yiyip hem savaşmak lazım! :)

    YanıtlaSil
  3. Ama bu çok güzel görünüyor. Bembe beyaz harika olmuş :)
    Maşallah diyorum dama şekli için uğraştırıcı görünüyor ben üşenirdim heralde çok tembelim :)
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krema pompasıyla inana çok basit. Zaten o krema pompam olmasaydı napardım ben pastalarda :) Hatta zevkli bile derim yapması. :)

      Sil
  4. merhaba
    bloğunuzu yeni keşfettim.bayıldım.çok güzel şeyler yapıyorsuuz.hele bu pasta çok yaratıcı tebrik ederim.ellerinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için. :) Hep beklerim. Sevgiler...

      Sil