ZEYTİNYAĞLI KURU PATLICAN DOLMASI VE KUTU YENİLEME :)

Çarşamba, Nisan 11, 2012



Merhabalar. Yine yeni bir deneyimle burdayım. :) Umarım beğenirsiniz. Bu ara biraz yoğunum. Cumartesi gün bende. Temizlik,alışveriş,denemelerle geçen ve geçecek olan bir hafta var önümde. Üst katı tamamen temizledim,ütü yaptım ve Recep'e '' Cumartesi'ye kadar dağılmaz dimi?'' diyerek onayı aldım :) Gündüz nette çok beğendiğim bir ayakkabıyı gece sipariş verdim. İlk defa giyim eşyasını internetten sipariş ettim. Umarım memnun olur ve kalırım :) Hoşuma giderse sırada bir model daha var çünkü :)
Gelelim tarifimize; 18 kadar kuru dolma için 3 adet büyük soğan ince ince doğranıp,1,5 su bardağı zeytinyağı ile iyice kavrulur. Salça katacaksanız 1 yemek kaşığı salçayı da ekleyip kokusu çıkana kadar  kavurun. Ben pirinci her dolma başına bir kaşık kadar hesaplayıp yaptım. Bir kase kadar arttı. Bu hesaba göre 18'e 15 kaşık ideal olur sanırım. :) Pirinçleri yıkayıp 1,5 tatlı kaşığı tuz, birer tatlı kaşığı pul biber,nane ve yarım çay kaşığı kara biberi tencereye ekleyip pirinç pilavı pişirir gibi kavuruyoruz ki tane tane olsun :)  Kavurduğumuz pirinçlere 2,5-3 su bardağı sıcak su ekleyip pişmeye bırakıyoruz.(Su kıvamı pirincin cinsine göre değişir göz önünde bulundurmak lazım)  Ben çelik tencerede pişirdiğim için dibi yapışmasın diye ara ara karıştırdım. ( Bir dahaki denemem teflonda olacak inş :) 
Bu arada kuru patlıcanları kaynar suda yaklaşık 45-60 dk arası haşlıyoruz. Arada kontrol etmek lazım. Ne parçalanacak kadar yumuşak,ne de zor kesilecek kadar sert olmamalı. Benimkiler hafif sert oldu :) Dikkat şart :) 
İçlerimizi doldurup tenceremize yerleştiriyoruz.Dolmaların yarısına gelecek şekilde kaynar su ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz. Yaklaşık 45 dakika. Eğer isterseniz dolmaları borcama geçirip tencerede kalan suyu ve yarım çay bardağı zeytinyağını gezdirip, fırında düşük seviyede lezzetine lezzet katabilirsiniz :)
Bu Vanilya Club kutusu La İlla'nın hediyeleri gönderdiği kutu. Üzerindeki çiçek te kardeşimin nişan çikolatasından :) Kutu yatak odasında ecza kutusu olarak yeni görevine başladı.
Hoşçakalın. Mutlu kalınnnnn :)

You Might Also Like

3 yorum

  1. çok sewerimm kii.
    ellerine sağlık canım..
    kutu da çok hoş görünüyor.
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler :)
      Benden de kocaman sevgiler :)

      Sil
  2. çok severim hatta bayılırımmmm,elerinize sağlık...

    YanıtlaSil