ISPANAKLI KEK Mİ MUFFİN Mİ? :)

Perşembe, Nisan 19, 2012

 
Döndüm dolaştım tarifleri vermeye devam ediyorum :) Akşama doğru İstanbul'dan eve döndüm. Ama gezmekten bitap düştüm. Kardeşim Temmuz'da evleniyor. Dün yatak odası için tül perde salon için dekoratif eşyalar baktık,durduk. Bir sürü de resim çektim inşallah paylaşıcam. Bugün de sabah erkenden kalkıp kahvaltımızı yaptık.Capıtol'e doğru yol aldık.Giderken de fırtınaya yakalandık. Tam kapıdaydık Allah'a şükür gerçekten korkunçtu. Misyonumuzu tamamlayıp Recebe doğum günü hediyesini bulduk :) Englısh Home'u görünce annemin bişey demesine fırsat vermeden içeride buldum kendimi. Çilek fidanlarım için ikili saksı aldım.  Çıktığımızda hava günlük güneşlikti yine. Anneciğimi minibüse bindirip bende Üsküdar istikametine doğru yol aldım. Otobüs saatini beş dakikayla kaçırınca biletimi kestirip poşetlerimi de yazahane de bırakıp Üsküdar'ı turladım. Penti'de indirim varmış. Kışın 11 tl'ye aldığım çorabı 4.75'e aldım. Renk seçeneği çoktu ama dolabıma bakıp tekrar uğramaya karar verdim :) Tavsiye ederim. Diğer ürünlerde de 3 al 2 öde kampanyası vardı.  Asitane Kitabevi'ne uğradım. Almam gereken bir kaç kitap vardı onları inceledim. Sanırım internetten sipariş vericem. Okuduklarımı da paylaşmayı düşünüyorum. :) Yarın da maharetli arkadaşım Leyla'ya davetliyim. Bu kadar paylaşımdan sonra tarifimize geçiyorum. :)

Sevgili Tantitoni ganimetlerimle şekillendirdim keklerimi :) Aslında fırına girecek türde pasta işlerini pek sevmiyorum. Pişirmedeki tedirginliğimi üzerimden atamamama sebep bir fırınım var. Bazen altı çok pişiriyor. Bazen üstü. Bi garip.






Öncelikle kek kalıplarımızı yağlayıp,unluyoruz. 6-7 demet ıspanağı güzelce yıkayıp az şuda haşlayıp püre haline getiriyoruz.Püremizden 3 kaşık kadar ayrı bir kaseye alıyoruz(krem şantiye katmak için). 1,5 su bardağı şeker ve 2 yumurta iyice çırpıp yarım su bardağı sıvıyağ ve püremizi ekliyoruz.1,5 su bardağı un,1 paket vanilya,1 paket kabartma tozu ve 1 fincan iri dövülmüş fındığımızı da ekleyip çırpıyoruz. Gerekirse un ilave ediyoruz. Kek kalıplarına kabaracağını düşünerek karışımı paylaştırıyoruz.
Yaklaşık 24 minik kekimiz oluyor bu tariften :) Kürdanımız temiz çıkıncaya kadar pişiriyoruz. 1 su bardağı süt ile 2 paket  krem şantiyi çırpıp içine ayırdığımız 3 kaşık ıspanak püresini ekliyoruz. Keklerimizi süslüyoruz. Afiyet olsun :)




You Might Also Like

4 yorum

  1. hihi, kalıplarında gözüm kaldı Esra'cım :) ellerine sağlık :) döktürüyorsun bu aralar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım. Bu tarifler günden aynı postta yazsam çok uzun olacaktı. Yavaş yavaş yazarak paylaşıyorum :)Kalıplarımı ben de çok seviyorum.

      Sil
  2. Ama bu kalıplar çok şirinmiş :)
    Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım senin kalıpların da güzel :)

      Sil