GÜN BENDE(YDİ) :)

Pazartesi, Nisan 16, 2012

   Her postta bahsettiğim gün nihayet bendeydi. Planladığım gibi her şeyi hazırladım. Umarım beğenmişlerdir. :) Güzel bir gece geçirdik içinde bol bol sohbet olan. Menüdekilerin hepsi bu resimde mevcut sayılır bir tek kuru patlıcan dolması ve yaprak sarma hariç :) Menümdekiler ise Bademli kurabiye, Bebe Mısırlı Kuskus Salatası , Elmalı top, Ispanaklı Kek (Muffin) ,Kuru Patlıcan Dolması ,Mayalı Tırtıl Poaça, Lor Peynirli Kırmızı Biber ve Çıtır Kasede Bulgur Köftesi  Allah nice böyle sofralar kurmayı nasip etsin. Her gece uykuya dalamamaktan şikayet eden ben gün gecesi eşimle etrafı toparladıktan sonra uykuya geçişimi bile hatırlamıyorum. :)


Kalkıp kahvaltı yaptığımızda saat üçü gösteriyordu. Televizyonu bilgisayar gibi kullanabilmek için Recep minik bir kasa almaya karar vermiş. Önce Vatan Bilgisayar'a gidip alması gerekenleri aldık. Ordan Tepe Home'a geçtik. Bir kahvaltı takımına aşık oldum. Kimse almasın diye dua ettim. :) Acaba kötü bişey mi? Sonra Outlet Center'a geçtik. Sanırım indirim günleri vardı. Bütün mağazalar kapı önüne stand kurmuşlardı. Ve fiyatlar gayet makuldu. Ben de kendime Batik'ten bu kuzu derisi kuzucukları aldım  :) Bir haftasonunu daha böyle tüketmiş olduk. Keyifle mutlulukla.
Tariflerimize gelince; şipşak olanları bu postta yayınlayacağım hemen :) Çıtır Kase'de Bulgur Köftesi için bir bardak ince bulguru güzelce yıkayıp hafif suda bir saat bekletip,yarım bardaktan biraz fazla unla iyice yoğurup minik yuvarlaklar elde ediyoruz.
Ben yapışmasınlar diye tepsiye yağlı kağıt serdim. Un da serpilebilir tabi. :) O sırada Ejderha Dövmeli Kız'ı seyrettiğimiz için bu daha pratik gelmişti.
Neyse tarife devam :) Kaynayan suya bi çorba kaşığı tuz atıp bulgur köftelerimizi su yüzeyine çıkana dek haşlayıp süzüyoruz. İstediğimiz kadar sıvıyağ ve yarımşar kaşık domates ve biber salçasını kokusu çıkana kadar kavurup,süzdüğümüz bulgur köftelerini ekliyoruz. Sevdiğimiz baharatları ve kararınca maydonoz ve yeşil soğan ekleyip 10-15 dk sonra ocaktan alıp servis yapabiliyoruz.
 Ensar'cım kasenin içine bakıp bakıp bitti mi diye sorarken bittiğini gördüm. Ama yoğurtlusunu tercih ederdim açık olayım :)
Kaseyi yapmak için; iki buçuk su bardağı un, yarım su bardağı ılık su, altı çorba kaşığı zeytinyağı, bir yumurta sarısı, iki çay kaşığı tuz ekleyip güzelce yoğuruyoruz. Un yeterli gelmezse ilave ediyoruz.

İkişer kaşık susam,çörekotu ve iki çay kaşığı pul biber, bir çayı kaşığı karabiber ekleyip karışana kadar yoğurup merdane yardımıyla açalım. Borcam kasemizin ve fırın kabımızın dış yüzeyini yaplayıp hamur ile kaplayıp fırında kızarana dek pişiriyoruz. Sunuma hazır. Sonrasında kıt kıt tüketebiliriz. :)
 Tarif etmeme bile gerek yoktur sanırım. Diyetteki arkadaşlar içi hazırladığım bir aperatifti. Lor peynirini maydonoz ekleyip,ortadan ikiye böldüğüm kırmızı biberleri doldurup kızarana dek fırında tuttum. :)
Diğer tarifleri de en kısa zamanda yayınlayacağım inş. Misafirler geldikten masadan bir kaç fotoğraf çekebildiğim için pek güzel değiller.Kuru patlıcan dolması ve yaprak sarmam kapağını açmayı unuttuğum için gözükmüyor :) 
Tariflerde sevgili Umut Sepeti'nden çok faydalandım. :) Teşekkür eder. Herkese iyi uykular dilerim :)




You Might Also Like

8 yorum

  1. çıtır kasede bulgur köftesi sunumuna bayıldım doğrusu eline sağlık canım sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım sana da çoook sevgilerr :)

      Sil
  2. Hepsi çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)
    Ve maşallah diyorum :)

    YanıtlaSil
  3. hepsi inanılmaz güzel görünüyordu, bizzat masaya oturmuş biri oarak söylüyorum ki :) ve bana düşen sadece köz biber ile dolmalardan yemiş biri olarak diyebilirim ki çok lezzetliydi.. Canım çok yorulmuş emek vermiştin, ellerine sağlık.. Daha nice güzel sofralarda tatlı sohbetler yaparız inşallah

    YanıtlaSil