GÜRCÜ MANTISI DENEMELERİ! :)

Çarşamba, Mart 14, 2012


13 Mart gece saat 2 sularında mantıları hazırlayıp ıslak bezle üstünü örtmüştüm ertesi gün için. Arkadaşlarla aramızda toplanmak için yaptığımız para günü Nisan'ın 14'ünde bende. Değişik birşeyler yapabilmek adına internette araştırmalar yaparken Portakal Ağacı sitesinde bu tarifi gördüm. Denemek istedim. Sonuç mu mantısever biri olarak çok hamurlu ve kıymayı minimum sever biri olarak çok kıymalı. Kısacası benim damak tadıma uymadı arkadaş! Oturur mantı yaparım mmm yerim ne güzel yoğurtlu yoğurtlu :) Zevk :)
Tarifimiz ise şöyle ; 1 kg una, aldığı kadar sıcağa yakın ılık su ve 1,5 tatlı kaşığı tuz.
İçi için; yarım kg kıyma içine maydonoz, dolma fıstık ve gerektiği kadar tuzu kavuruyoruz.
1 parmak kalınlığında açtığımız hamurları resimde gördüğümüz üzre çay bardağı ile kesip merdane ile açıyoruz. Dolu dolu içimizden ekleyip ağzını büzüyoruz. Unlu bir tepsiye diziyoruz. Kaynamış suya atıyoruz. Mantılar su yüzeyinde toplandıktan 10-15 dk sonra alıyoruz. Pişip pişmediklerini kontrol etmekte fayda var benimkiler pişmemişti tekrar kaynattım :) Yağda kızartılmış pulbiber ile servis ediyoruz. Afiyet olsun efendim. Hoşçakalın :)

You Might Also Like

2 yorum

  1. mantı mı, bayılırım :) nasıl olursa olsun :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil