GÜNEŞİ GÖREN FIRINDA SÜTLAÇ TARİFİ :)

Cuma, Mart 16, 2012


 Başlıktan ve ardından yazımı okuduğunuzda da göreceğiniz üzre benim sütlaçlar güneşi gördü. Ve kızardı :) Resmi çekerken aklıma düşen, fırının kapağını kapatırken gülümsememi sağlayan fikir ; sanki onları kızıl ötesi bir yolculuğa uğurluyor olma hissiydi :) Çarşamba günü araştırma grubumuzdaki arkadaşlarla çarşıya çıktığımda altıya tamamladığım minik fırın kaplarımı sizinle paylaşmak istedim. Bugün de limango' da gördüm aynılarını fakat  %50 fiyat farkıyla! Ben tanesini 2,5 liraya aldım limango' da altısı 30 liraydı. Yani arkadaşlar indirim sitesi diye cup! dalmamak lazım :) Eee fırın kabını alınca denemek lazımdı. Aklımda da sütlaç epeydir vardı (makaron da olduğu gibi) Kuzey Güney'i izledikten sonra işe koyuldum hemen. Sütlaç bu tarifimiz basit :)

1,5 çay bardağı pirinci güzelce yıkayıp 2 su bardağı su ile haşlamaya bırakıyoruz. İyice büyüdüğünü düşündüğümüz pirinçlere 1 lt sütümüzü ekleyip kaynamasını bekliyoruz. Kaynayan sütümüze yaklaşık 12 çorba kaşığı şekerimizi ekleyip ara ara karıştırarak 5-10 dk kaynatıyoruz. Fırın kaplarımıza alıyoruz. Tepsimize yeterli miktarda su koyduktan sonra fırına veriyoruz. Üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Yaklaşık 15-20 dakikaya tekabül ediyor. Afyet olsun... :)
Bu arada Değmesin Yağlı Boya'nın düzenlediği Hediyeleşme Etkinliği'ne katıldım. La-illa isimli bir arkadaşımızla eşleştim. Yarın İstanbul'da olucam Allah'ın izniyle güzel bir hediye bulurum inşallah :) Hoşçakalın...

You Might Also Like

8 yorum

  1. eline sağlık ve dediğinde haklısın, indirim sitelerinde herşey indirimli olmuyor maalesef :) güle güle kullan, hem de puantiyeliler, bayıldım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de puantiyelerine tutuldum :) Teşekkür ederim canım :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık.Fırın kaplarına bayıldım çok güzeller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım ben aldıktan sonra anladım fırında da kullanabileceğimi daha bi süper oldu :)

      Sil
  3. güneşi görenn:)))
    çokk cici bir başlık olmuşş:)
    bayıldımm ki ben bu kaplaara.:))
    ellerine sağlıkk canım..
    sevgiler..

    canım,sana minicik bir önerim var,aklıma gelmişken...:
    yorum ayarlarından,kelime doğrulamayı kaldırırsan,sana daha çok yorum ulaşacaktır.
    kolay gelsin tattlım;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal dünyam garip mi ne biraz. Hep böyle şeyler gelir aklıma. :)
      Bu arada tavsiyen için çok teşekkür ederim. :) Ancak bugün halledebildim. :) Bu arada söylemen çok hoşuma gitti. :)

      Sil
  4. mrb fırın kaplrınızı cok begendm nerdn aldınız acaba ?

    YanıtlaSil
  5. @derya cım ben Kocaeli'de oturuyorum. Tütünçiftlik'te bir züccaciye mağazaından almıştım. :)

    YanıtlaSil