EVLİLİĞİMİZİN 1. YILINI DOLU DOLU DOLDURMUŞUZ :)

Perşembe, Mart 22, 2012

  Tam bir yıl olmuş dün. Başlıkta da söze getirdiğim gibi dolu dolu doldurmuşuz farkına varamadan. Geriye baktığımda hissettiklerimden bir kaçı daha daha fazla sevgi, şükür, huzur,didişmeler vs. :) Allah iki cihanda da bizi ayrılmayanlardan kılsın inş. Geçenlerde meal okurken mümin kadınların ve erkeklerin Adn Cennetinde buluşacağını okumuştum. Not etmiştim. Oralarda da beraber oluruz inşallah :) Amin.
 Sevimli bi sofra hazırlamak istedim. Servislere önceden şu postumda bahsettiğim kelebekleri kondurdum iki tane daha ekleyerek. :) Hasanpaşa Köfte'yi yapmasam olmazdı Recep bu kadar severken. Yanına mısırlı pilav ve patates püresinden civcikler yapıverdim :) Çilekleri krem şanti ile süsledim. Aslında onlar kardan adam olacaklardı ama yetiştiremediğim için süslenmiş olarak kaldılar. :)
Civcik askerlerim masaya doğru yol alırken! :)
Hasanpaşa köftemiz için ihtiyacımız olan malzemeleri; yarım kg kıyma, 1 soğan, iki yumurta, 2 avuç bayat ekmek içi, yeteri kadar maydonoz, tuz ve karabiberi yoğuruyoruz. Resimdeki gibi çukur hale getiriyoruz. İçlerine birer çay kaşığı tereyağ koyup 180 derecedeki fırına veriyoruz. 15 dakika sonra çıkardığımızda 1,5 tatlı kaşığı salçayı 1 çay bardağı su ile karıştırıp borcam veya tepsimize resimdeki gibi döküyoruz. Tekrar fırına veriyoruz salçalı suyu çektiğinde pişmiş olur muhtemelen kontrol etmek size düşmüş artık :) 
4-5 adet patates haşlayıp ezeceğimiz ile ezdikten sonra 1 su bardağı rendelenmiş kaşar ve 1 çorba kaşığı tereyağımızı ekleyip karıştırıyoruz. Patates püremiz ılıklaştığında elimizle yuvarlak parçalar haline getirip köftelerimizin üzerine yerleştiriyoruz. Son olarak rendelenmiş kaşar ekleyip kaşarlar eriyene kadar fırında tutuyoruz. Köftelerimiz hazır :) Püreden arta kalanlara da şekil verip havuç ve çörek otu ile civciv ordumuzu hazırlayabiliriz. 
 Kitap okuma devrelerim iki bölümden oluşur nedense. Bazen günde bir kitap okurum bazen aylarca elime alamam. Şükür olması gereken halime döndüm diyebilirim. Araştırma grubundaki arkadaşlarla ortak aldığımız karar neticesinde Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş kitaplarını okuyup üzerinde tartışacağız. Uçurtma Avcısı'na Cumartesi gecesi başladım Pazartesi öğlen sularında bitti. Bin Muhteşem Güneş'i de yarıladım :) Yazarın dilini beğendim. Kurgusu da okuduğum bir çok yazara göre iyi. Tavsiye edebilirim. Bu arada Platon'un Sokrates'in Savunması adlı kitabını okudum. Mutlaka okunulmalı. İlkeli insanlar olabilmek ve ilkelerimizi koruyabilmek adına. Bu kadar şimdilik benden. Hoşçakalın. Mutlu kalın. Mutlu olmanın değerini kavrayarak :)

You Might Also Like

10 yorum

  1. mutluluğunuz daim olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hepimizin inşallah :)

      Sil
  2. Canim daha nice guzel seneleriniz olsun insallah. Agiz tadi huzur saygi yuvanizdan hic eksik olmasin. Hersey nefis gorunuyor ellerine saglik. Ayni zamanda kitap okuma tarzimiz be kadar da benziyor☺ ben de aynen oyleyim. Kitaplar cok iyi gercekten de, ben de tavsiye ederim okuyucularina

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim inş Feride'cim :) İkinci kitabı bu sabaha doğru sonlarına yaklaştım ama entrika,gerilim daraladım Feride dozu olmalıydı. Ve Allah'a şükrettim topraklarımızda savaş yok diye :)

      Sil
  3. inanamıyorum harika bir sofra ya bayıldım bu civcivlere, çilek süslemesine, pasta ayrı güzel, mısırlı pilav ayrı bi güzel. maşallah diyorum tabi ben sofraya vuruldum ama 1.yılınız kutlu ve daima artan mutlulukla olsun inşallah. biz de haftaya p.tesi nişanlanalı 1 yıl olacak. evleneli de 9 ay bitiyor. gerçekten hem asıl huzur buymuş diyor insan hem de didişmeli bir yıl oluyor sanırım :)
    yemek tariflerinden bu aralar uzak durmaya çalışıyorum :)) malum evlilik ve kilo... ama harika gözüküyor. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle arkadaşım insan zamanla anlıyor önemli olan didişmemek değil (yani tartışmamak) Önemli olan güzel sonlandırabilmek halis niyetimizi karşımızdakine nakledebilmekmiş :) Ben de yapıyorum ama yemekle pek aram yok. Bi de yesem nice olur halim bilemiyorum :) Teşekkürler güzel yorumun için :)

      Sil
  4. Öncelikle o güzel duana aminn diyorum.Rabbim iki cihanda da ayırmasın inşallah.Mutluluğunuz daim olsun.
    Sofra gerçekten çok sevimli görünüyor ellerine sağlık.
    Uçurtma avcısı ve bin muhteşem güneşi bende ikisini arka arkaya okumuştum çok etkilenerek çok güzel iki kitap.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım hepimize olsun duam :) İkinci kitabı da yarım saat kadar önce bitirdim :) Elimden bırakamadım bir türlü ilkinden ahlak değerleri olarak alabileceğimiz daha çok şey var gibi geldi bana Bin Muhteşem Güneş'e de kötü dersem haksızlık olur :)

      Sil
  5. NİCE SENELERE İNŞALLAH
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) MUTLU OLUN HEP GÜLÜN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hep beraber herkes mutlu olsun inş. Mutlu olmak için emek veren herkes :)

      Sil