EVDE PASTANE PİDESİ (:

Çarşamba, Mart 14, 2012

   En son doğum günümde yapmıştım bu pideleri. Hem poaça hem de ekmek niyetine tüketiyoruz biz :) Ramazanda işten dönerken hep alırdım. Bir gün Oktay Usta'nın programında tesadüfen rastladım, not aldım, o zamandan beri yapıyorum. Murat Abi'de çok sevdiği için fırsat buldukça yapar oldum. Doğum günümde alelacele yaptığım için resimlerini çekme fırsatım olmadı ne yazık ki.

   1 paket yaş maya, 1 çay bardağı ılık su, bir çay bardağı ılık süt, 1 tatlı kaşığı toz şeker, 1 yemek kaşığı tereyağı, 1 çay bardağı sıvı yağ, 2 yumurta ( bir sarısı üzeri için), yarım çay kaşığı mahlep, 1 çay kaşığı tuz karıştırılır. 4 su bardağı yavaş yavaş eklenir. Kıvamı ayarlanır. Mayalanması için bir saat kadar beklettiğimiz hamurumuzu bi karış çağında yuvarlaklar halinde şekil verip,yumurta sarısı sürüyoruz. Susamla süsledikten sonra üzeri kızarana kadar fırında pişiriyoruz. Ev yapımı Pastane Pidesi sahibi oluyoruz. Güzel, mutlu, mesut sofralarda tüketelim inş. :) Hoşçakalın...

You Might Also Like

0 yorum