DARICA HAYVANAT BAHÇESİ GÜNCESİ...

Pazartesi, Mart 26, 2012

Dikkat dikkat az yazılı çok resimli bir post :) Planladığımız gibi Cumartesi Günü Darıca Hayvanat Bahçesi'ne gittik. Tabi Reco'ya güzel bir kahvaltı hazırladım ve tadını aldığından bu yana istediği Petek Ekmek'le beraber. Ekmeği hazırlama sürecini katarsak biraz evden geç çıkmamızı sağlasa da problem yaşamadık evelallah :) Kahvaltımızı yaptık düştük yollara.
    Önce Gebze'ye gittik. Ordan da Darıca otobüsüne binip Hayvanat Bahçesi'ne vardık. Etrafa bakınırken rehberi kaçırdık. Kendimize bir rota ayarlayıp başladık dolaşmaya.

Bir çok papağan türü vardı. Ve tahmin ettiğimden daha büyük boyutlardaydılar. Sesleri ise dayanılmazdı.
 Biz gittiğimizde aslan ve ayı uyuyordu. Puma da dinlenmedeydi sanırım. :) Bu arada Nil Karaibrahimgil pumanın yıllık masrafının bir kısmını karşılıyormuş ,yazıyla duvara asmıslar. Reklam kokan hareketler.
 Buradakiler sülün çeşitleri. İnanılmaz güzel renklere sahipler. Hayranlıkla izledik diyebilirim.
 Ayaklarının üzerinde duran hayvancıkların ismini hatırlayamıyorum ama çok sevimliydiler.
 Üst köşedeki maymun türünün adı Mandril. Elleri çok dikkatimi çekti. İnsan elinin daha ince kemiklisi gibi. Ve çok güzel kullanıyorlar.
İşte jaguar. Bizim en çok dikkatimizi çeken hayvandı. İki jaguar da ayrı kafeslerdeydi. Olta atar gibi beton köşede ileri geri yürüyorlardı.
Zebra.
 Akbabalar.
 Zürefalar :)

Taçlı bir şeydi sanırım adı keşke isimlerini de not etseymişim o kadar çoklardı ki hatırlayamıyorum.
 Flamingolar ve ben :)
 Geyik. :)
  Bunlar da Afrika'da yaşayan koyun cinsi hayvanlar. Etinden sütünden faydalanabiliyor. Erkeklerinde sakal oluyor. Ve bildiğiniz insan sesinden çıkmış gibi meeeeeeee liyorlar. Koyun gibi değil bi farklılar gerçekten :)
 Bunlar da koç dimi arkadaşlar. Resmini koymamın sebebi ise orada bir annenin çoçuğuna yavruyu gösterip; ''Bak o bile tuvalete yapıyor,sen hala altına yapıyosun''  demesi  :) Elma,armut denklemi diyorum ve geçiyorum.
Afrika Pengueni.
Ve oradan aldığımız hatıra buzdolabı magnetlerimiz :) Çıktığımızda yorgunluktan dibe vurmuştuk diyebilirim. Keyifli geçti. Fakat akşam yattığımda aklımda kalan demirler ve kafeslerdi. Hayvanlar hayvanlıktan çıkmış sanki. Evet hiç bir zaman göremeyeceğimiz hayvanlar gördük ve tanıdık. Değer miydi? Görmeseydik de olurdu elbet. Hayvanat Bahçesi'yle ilgili duygularım inişli çıkışlı böyle. Allah'a emanet. Hoşçakalın...