ANNECİMLE PETEK EKMEK ARASI KAHVALTI :)

Pazartesi, Mart 12, 2012

CANIM ANNEMMM bizdeydi bir kaç günlüğüne. Ve bana geldiğinde hep bişeyler yapmak istiyo kızı yorulmasın diye. Bende ona süpriz kahvaltı hazırladım. Süpriz pastası da aşağıda  :) Tabi seslerimi duydu mutfaktan ama ne yaptığımı çaktırmadım kırmızı yanaklı anneme. Bu Petek Ekmeği Umut Sepeti'nin blogunda gözüme kestirmiştim evvelden.
Öyle lezzetli ki ve  de görüntüsü hazır gibi. Akşam Recep geldiğinde benim yaptığıma inanamadı bi türlü. İnandığında ise bir sürü iltifata mazhar oldum :))
Malzemelerimiz; 20 gram yaş maya, 2 su bardağı ılık süt, 3 çorba kaşığı zeytinyağı, 1 çorba kaşığı bal, 1 tatlı kaşığı tuz, aldığı kadar un, 1 adet yumurta ( beyazı hamur karışımına,sarısı üzerine)
Ilık sütümüzle yaş mayayı iyice erittikten sonra diğer malzemelerimizi harca ekliyoruz. Yumuşak ve ele yapışmayan bir kıvam alana kadar un ekleyip yoğuruyoruz. Islak bir bez örtüp mayalanmaya bıraktıktan sonra kelepçeli kalıbımızı yağlıyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde irili ufaklı parçalar kopartıp kalıba yerleştiriyoruz. Yumurtanın sarısını sürdükten sonra üzeri kızarana kadar fırında pişiriyoruz. Sonrası böyle :) Afiyet olsun...

You Might Also Like

0 yorum