RENKLİ KURABİYELER VE SAHLEP KEYFİ :)

Çarşamba, Şubat 08, 2012

   Selam aleyküm :)  Yemek tarifi bloglarını dolaşa dolaşa canım renkli birşeyler çekti.Önce şeker hamuru yapıp kurabiye süsleyeyim dedim.Bir sürü malzemesi var.Jelatinden tut bilmediğim kullanmadığım bir sürü şeye.Sonra baktım hazırları da satılıyormuş.Ama kargoyla gelene kadar hevesim kaçar dedim.Acilinden birşey lazımdı bana.Yemek yedikten sonra televizyona bakarken,kurabiye yapıp ayva tatlısı için aldığım gıda boyasıyla renkli kurabiyeler yapabilirim diye düşündüm.Hemen işe koyuldum. :)Çok güzel ağızda dağılan kurabiyelerim oldu.
Tarif şöyle ;bir çay bardağı süt,150 gr margarin (oda sıcaklığında yumuşak yani ) dört yemek kaşığı sıvıyağ, kabartma tozu, vanilya, 3 bardak pudra şekeri, bir yumurta, istenilen yoğunlukta ve renkte gıda boyası, aldığı kadar un ,istenilen miktarda kırılmış fındık.
Önceden 160 derecede ısıttığımız fırınımıza atıyoruz kurabiyeleri dereceyi 140'a düşürüp 25 dakika kadar pişiriyoruz.Afiyetle yiyoruz. :)
Bunlar da geçen hafta yaptığım kitap ayraçlarım paylaşmak şimdiye nasip oldu :) Allaha emanet olunn...

You Might Also Like

10 yorum

  1. ne kadar güzel gözüküyorlar böyle bayildim hepsinede

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yakında olsak ta ikram etsem keşke :)

      Sil
  2. aleyküm selam.
    :)
    canım tanıştığıma memnun oldum
    :)
    harika fikir olmuş:)
    ellerine sağlık
    :)
    bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm Selam :) Bende öyle dün gece takibe aldım seni :)

      Sil
  3. ELLERİNE SAĞLIK CANIM...ÇOK SEVİMLİ OLMUŞLAR..

    YanıtlaSil
  4. ikisi de çok hooşşş. ya ben çok üşeniyorum niyeyse böyle kurabiye, pasta, tatlı yapmaya. halbuki çok severdim ve çok yapardım. çalışıyor olmamdan dolayı sanırım vakit bulamadığım için artık zor geliyor. sevgililer günü için yapmak isterdim ama bu kurabiyelerden. gerçekten çok ciciii.
    malzemeler de çabuk bulanacak cinsten gerçekten. keşke evde oturup da yapabilsem birazcık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çalışıyor olsaydım yapamazdım sanırım.Çalışınca bi de gelip evde çalışmak zor. İş bakmıyor değilim çalışmanın da keyfi ayrı hani :)Evlenmeden önce doğrusunu söylemek gerekirse hiç böyle şeylerle aram olmazdı. Çalışıyodum hazırı varken neden yapayım diyordum. Şimdi boş vaktim var yapabiliyorum. Ben çok 50 gr ondan 20 gr bundan cinsi bi insan değilim. Hazır şeker hamurlarının beyazından bir kg alıp gıda boyasıyla istediğim renklere çevirmek en mantıklısı gibi geldi bana :)

      Sil
  5. güzel görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil