MASA SOHBETLERİ,İKRAM ÇEŞİTLERİ :)

Cumartesi, Şubat 11, 2012

Merhabalarr :) Perşembe günü arkadaşlarım bendeydi.Güzel, bol sohbetli kısacası keyifli bir gün geçirdim. İnşallah onlarda geçirmişlerdir :) Ders toplantılarımızın birinde ayva tatlısından,hafifliğinden bahsetmiştim.Geldiklerinde de  ikram etmek istedim. Resimlerini aşama aşama çektim blog için de :) Umarım beğenirsiniz. Tarifimiz ise şöyle;

Minik minik ayvalardan alıyoruz.Güzelce soyup, içlerini temizliyoruz.Altlarını da törpülüyoruz ki tabakta kaymadan dursun.Tencereye dizdiğimiz ayvaların ortalarına azıcık gıda boyasını ekleyip.İki su bardağı şekeri bölüştürüyoruz.. Ayvaların yarı hızasını az biraz geçecek şekilde su ekleyip kısık ateşte pişirmeye başlıyoruz.Yarımşar saat aralıklarla çeviriyoruz.Bıçak yardımıyla içinin de pişip pişmediğini kontrol edip ocaktan alıyoruz.İrili ufaklı ezdiğimiz cevizleri bir tavada iki yemek kaşığı şeker ve bir yemek kaşığı su ile ev yapımı krokan haline getiriyoruz.Ayvaların ortasına yerleştiriyoruz.En son da krem şanti ile süslüyoruz.Aslı kaymakla servis olması ama bana ağır geliyor. :)
Burada da  önceden kısaca tarifini verdiğim kereviz salatası ve hazır tartöletler var .Hazır derken krema ve jölesini ben yaptım canım. Sadece cup'ları hazır. :) Börekleri marketlerde baklavalık ve böreklik yufka diye satılan incecik yaprakları olan bir yufkayla sardım.Çok lezzetli oldular. İçi için bir soğan ve üç patatesi rendeleyip ,suyunu sıkıp tencere aldım. Azıcık sıvıyağı ve bir tatlı kaşığı salça ile kavurdum.Bol süt ve az sıvıyağlı bir karışım hazırlayıp bolca yufkalara sürerek sardım.En son hepsinin üstüne de sürdüm bu karşımdan.Sonra yumurta sürüp süsledim.
  Kırmızı patates pastam için de beş adet patatesi haşlayıp ezdim.Kaşar peyniri ve az biraz karabiber ekleyip ocakta karıştırdım . Tuz da var tabi ki :) Sonra da kelepçeli kalıba bastırarak yaydım. Kalıptan çıkardıktan sonra üzerine köz kırmızı biberleri yerleştirdim. :) Afiyet olsun efendim :)

You Might Also Like

4 yorum

  1. canım ben geldim
    :)
    mmmmmm harika olmuş
    ellerine sağlık.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım :)
      Teşekkür ederimmm senin de gönlüne sağlık :)

      Sil
  2. ellerine sağlık birde ayvanın çekirdeğini koyarsan daha lezzetli olur diye düşünüyorum gıda boyasınıda böylelikle koymasa da olabiliyor iyi pazarlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tuğba :) Böyle daha albenili oluyor sanki. (blogger burada kırmızı aşkını ortaya dökmüş) =) Lezzeti için ekleyebilirim. Tavsiyen için teşekkür ederim iyi pazarlarr :)

      Sil